|
|||
|
|||
Antar du dessertutmaningen.
Για!
Vi ska bjuda några vänner på grekisk middag i slutet av april😋 Förrätt: Smårätter såsom tzatziki, vinbladsdolmar etc. Hade även tänkt manouri med honung och sesamfrön, men det visade sig att maten behöver vara laktosfri, så det får bli något annat gottigt. Huvudrätt: Kleftiko i knyten Dessert??? Ja, det är frågan. Vad gör man för efterrätt på grekiskt tema som är laktosfri, glutenfri och sockerfri🤔 Tips tas emot med stooooor tacksamhet! |
|
||||
|
||||
Sv: Antar du dessertutmaningen.
Varför inte blandade melonkulor, apelsinklyftor och glasssorbe' toppat med krossade valnötter och ringlad honung..om det funkar
/ Kajja |
|
|||
|
|||
Låter jättegott, Kajja😋
Men har du något alternativ till sorben som ju innehåller socker? |
|
|||
|
|||
Finns nåt sockeralternativ som heter Stevia.
Det använder grannen till diabetes sonen |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Har tyvärr inget förslag. Då vi äter grekiskt med dessert, så är det dotra som bakar baklavan och den innehåller ju socker, om man så säger...
|
|
|||
|
|||
Kajja! Tack för idén med egen glass
Piam! Alltid bra med tips Sötningsmedel av olika varianter finns det i mängder, men just denna gång är det en efterrätt i sin helhet jag söker. Tack ändå! Netwolf! Ja, baklava innehåller ju liiiiiiiiiiiiiteeeee socker, som du säger Och vetemjöl får jag väl anta... Till er alla! Än finns det tid att ge förslag |
|
||||
|
||||
Vattenme!on och raki. Utan honung. 😀
|
|
|||
|
|||
Ha-ha
Ja, det är ju något man kan få i Grekland, men förutom att det inte är i vår smak tror jag inte att det skulle uppskattas av våra gäster. |
|
|