|
|||
|
|||
Också bokat
Inspirerad av Catlady och kunde inte vänta längre.
Bokatknappen är aktiverad. Flygstol till Samos den 7.9 3 veckor. Drömresan till Ikaria ska bli verklighet. Det är långt dit, förskräckligt långt, men ju äldre man blir, desto fortare går ju tiden, så nån fördel är det väl att vara 70+. Kerstin, som nu kan stå ut med både snö och kyla |
|
|||
|
|||
Sv: Också bokat
Stort Grattis, Kerstin!
Man behöver något att se fram emot och längta efter! Ikaria är en ö jag också gärna skulle vilja se och uppleva.... Catlady, som (till makens förtvivlan, "muskel"arbetet står oftast han för) börjar tala om en ny rabatt ........ Senast redigerad av Catlady den 2024-01-03 klockan 20:16. |
|
|||
|
|||
Jag tröck på knappen runt lucia
Samos 21-28 maj. Sen vill jag säkert åka en gång till i slutet på sept,men de bestämmer jag lite senare😎 Pia |
|
||||
|
||||
Grattis Kerstin! Låter bra det där.
/ Anne som trots bokade flygbiljetter till Aten är trött på kylan just nu. |
|
|||
|
|||
Fältjäntan, det var ett bra val! Jag kan fortfarande längta tillbaka till Ikaria. Ylva och jag var där 1980 och hade vår andra gemensamma semester där. Oförglömligt! Det var där vi bestämde oss för att börja läsa grekiska. Den andra veckan var vi i Pythagórion på Samos, men det var en blek turistort i jämförelse enligt vår uppfattning.
Ha en trevlig resa / Jannis |
|
|||
|
|||
Tack, vi ser fram emot vår resa till Ikaria. Ska bli spännande att upptäcka naturen, har sett många bidrag på Youtube och det ser ut att vara en mycket vacker ö. Lite lättare vandringar och besök i små byar med lokala tavernor finns också med i planeringen. Färjeförbindelsern till Samos
är kanske inte så ofta så vi får se hur lång tid av våra 3 veckor vi kan vara där. Kerstin |
|
|||
|
|||
Och så har vi ju Kalimeras guide att planera efter. En helt ovärdelig tillgång. Tack Janne och Camilla.
|
|
||||
|
||||
Tack själv.
|
|
||||
|
||||
Grattis till Ikariaresan! Det är en mkt säregen ö, som man ständigt längtar tillbaka till. Där skulle jag kunna tänka mig att stanna och bli riktigt gammal, som dom blir där
/NW |
|
|