![]() |
|
|||
|
|||
![]()
https://www.ekathimerini.com/society...ves-in-greece/
Här hittar ni uppgifter, som kan vara intressanta för er som vill grotta ner sig! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Jannis! Gillar grottor på alla de sätt.....inte minst för att det är svalt och skönt när temperaturen stiger över 35 gr.....
![]() Men det finns mer att se och uppleva märker jag nu ![]() Har bara varit i tre av dessa: Diktegrottan på Kreta, Perama-grottan i Perama utanför Ioannina och, Melissani-grottan på Kefalonia. Av dessa håller jag nog Perama-grottan högst, den är SÅ stor och verkligen vacker. Sedan kommer Dikte, Zeus födelseplats (tror/antar de i alla fall). Där fanns en närvaro av "något" ......(inbillade jag mig i alla fall) ![]() Melissani är liten men vacker och lite väl "utnyttjad" för turism kanske........ Nå, grottor är intressanta! Catlady ![]() Senast redigerad av Catlady den 2024-04-08 klockan 22:20. |
|
||||
|
||||
![]()
Nästan lite Göteborgs-varning på den!
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit i tre av dessa grottor: Dikteon Cave på Kreta, Diros Cave på Peloponnesos och Melissani Cave på Kefalonia.
Här kan ni se min 22 favoritgrottor i Grekland. |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg har bare været i to af dem. Diros Cave på Peloponnesos og Perama-grottan ved Ioannina. Begge var en stor oplevelse.
|
|
|||
|
|||
![]()
Varit på den på Kreta samt samtliga på Peloponessos utom Kapsia, den har jag inte hört talas om förs nu, får förska klämma in den nästa gång
![]() Sen finns ju även Kastania Cave nära Neapoli på det sydöstra "fingret" som jag tycker var fantastik! |
|
||||
|
||||
![]()
Grottor är inte min melodi. Kallt, mörkt och klaustrofobiskt. Nä, jag håller mig i skuggan under ett träd och spanar ut över havet.
![]() /Netwolf |
![]() |
|
|