Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-06-26, 15:00
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 519
Standard Atens bästa tavernor

Vart går du när allt du vill ha är god mat i en anspråkslös miljö? För oss greker är svaret den ödmjuka tavernan. Här är vårt urval av de bästa tavernorna i Aten.”

Ja, så skriver Ekathimerini. Efter att ha läst artikeln vill jag teleporteras till Aten bums! Jag ska definitivt spara länken inför framtida resor till Aten.

Tavernorna som nämns i texten är: Athinaikon, Axotis, To Eidikon, Vardis, Klimataria, Skilodimos, Ta filetakia tis Dafnis, To Trifylli, Tsompanakos, Katsogiannos och Oikonomou.

Är det någon av er som har testat någon av dessa tavernor?

Läs hela artikeln här.
Svara med citat
  #2  
Gammal idag, 05:47
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 6 017
Standard Sv: Atens bästa tavernor

Intressant atikel! På just sådana ställen vill jag helst äta. Men, har aldrig varit i Aten tyvärr (flygplatsen räknas ju inte).

Frågar precis som Janne, har något ätit på någon av de nämnda tavernorna? Eller har ni någon annan favorit dit ni alltid återvänder?

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal idag, 11:09
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 568
Standard Sv: Atens bästa tavernor

Jeg har været på Klimataria af flere omgange. Deres lam var uovertruffen, og som der står "melt-in-your mouth ¨Der blev stadig røget indendørs, selvom det ikke var tilladt, så der var tykt af røg, specielt de aftener, hvor der var Rebetiko. Ved mit seneste besøg (november 2019) var det mest turister (som jeg), der kom, så den specielle stemning var forsvundet, og der var gået lidt "industri" i stedet, hvor det syntes som om, det bare gjaldt om at få så mange gæster igennem som muligt på den korteste tid.
Svara med citat
  #4  
Gammal idag, 11:59
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 361
Standard Sv: Atens bästa tavernor

Nej jag har tyvärr inte besökt någon av dem. Trots flera besök i Aten är det något jag har missat. Men jag blir ju jättesugen på att åka dit när jag ser de härliga bilderna i artikeln. De får mig att tänka lite på Taverna Rakadiko i Pireus.

Masse
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT