Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-07-05, 16:10
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 315
Standard Tappat tråden angående bord och stolar

Även om jag är sent ute, ska jag berätta vad jag tycker.

En dag kom jag till ett litet torg där det låg tre tavernor. Den första hade nakna bord med bordsunderlägg av papper och grekiska stolar - med bastsits.
Den andra tavernan hade blå-och vitrutiga dukar med ”sölduk” och bruna grekiska stolar.
Tredje tavernan hade bruna tygdukar med en liten vit duk ovanpå, samt bruna grekiska stolar. Vet inte vad som skulle få mig att inte vilja slå mig ner vid det blå-vita bordet …möjligen om jag upptäckte ett långbent glas intill en flaska retsina.
Nu har jag gjort en storm i ett vatten(vin)glas -igen.

På tal om grekiska stolar kan jag inte låta bli att berätta om ett tidigare tandläkarbesök (kanske repris). Det var för några år sedan på min årliga besiktning av tänder jag upptäckte -dörren stod på glänt- att det i tandläkarmottagningens personalrum stod tre grekiska stolar - med bastsits. Innan tandläkaren några minuter senare hann titta mig i munnen tittade jag henne i ögonen och sa
-dom grekiska stolarna i personalrummet tycker jag inte passar där.
-Nej, vi ska inte ha dom kvar.
-Får jag köpa stolarna hörde jag mig själv säga.
-Du får dom, vi har ändå tänkt slänga dom. Kan säga att så stort har jag aldrig gapat hos en tandläkare.

När stolarna någon timme senare stod i vårt uterum väcktes ett barndomsminne. Jag kom att tänka på dom tre bockarna Bruse. Första bocken den var röd, den åt bara smör och bröd. Andra bocken det var vit, den var känd för sin aptit. Tredje bocken den var gul, den var julbock varje jul.
Någon vecka senare var alla bockar, förlåt stolar vita.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-07-05, 18:53
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 483
Standard Sv: Tappat tråden angående bord och stolar

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
-Du får dom, vi har ändå tänkt slänga dom. Kan säga att så stort har jag aldrig gapat hos en tandläkare.

När stolarna någon timme senare stod i vårt uterum väcktes ett barndomsminne. Jag kom att tänka på dom tre bockarna Bruse. Första bocken den var röd, den åt bara smör och bröd. Andra bocken det var vit, den var känd för sin aptit. Tredje bocken den var gul, den var julbock varje jul.

Någon vecka senare var alla bockar, förlåt stolar vita.
Underbart Sjöborren! . Hade inte hört den förut! Du har inte tappat (tand)tråden heller!

/Getpinglan
🐐🔔
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT