Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-07-06, 00:47
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 815
Standard Hej alla!

...Vad har ni gjort idag..denna s.k sommardag?
Jag har kollat alla mail om "jätteerbjudanden" från resebolagen..hmmm..inget nytt under solen som vanligt.
Plockat..eller som jag säger..hämtat kantareller runt vår stuga.
Jag har läst allt som har skrivits på Kalimera..det gör jag varje dag..även om jag inte alltid kommenterar.
Jag har tagit hand om min stackars man som drog ut en tand akut idag och har lidigt alla helvetets kval. Citodon gjorde ingen lindring..då är det illa!
Han fick dricka nyponsoppa med sugrör..jag behövde inget sugrör i mitt glas🍷
Jag har även kommit på att va 17..om det regnar nu så har jag ju endå 52 veckor semester!!..och då är jag nog garanterad lite sol och ouzo😃..eller bara att få leva livet.
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2024-07-06 klockan 00:58.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-07-06, 10:14
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 793
Standard Sv: Hej alla!

Vakna vid 7. Temp 12 gr och hårda vindar. Dock inget regn. Men, morgonen har gått till att städa upp, slänga in en maskin, äta en lång frukost, spela på hästar etc. Så man får "sommardagen" att gå.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-07-06, 11:34
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 553
Standard Sv: Hej alla!

En dag när sommaren inte vill vara som vi vill. En snabb tur upp i skogen och plockade ihop en liter blåbär finns massor. Tyvärr inget svampställe. Lite städning, bakat matbröd, kollat allt nytt på Kalimera, en daglig rutin, tittat på filmer från Ikaria på Youtube - längtar. Å så lite matlagning å så hade den dagen gått.
Å som du skriver Kajja, man har ju 52 veckor semester så förr eller senare kommer väl solen och värmen tillbaka.
Kerstin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-07-06, 15:03
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 687
Standard Sv: Hej alla!

Idag har det blivit bullbak Passande dag för bakning, just nu skiner solen men det blåser svala vindar.
Jobbade sista dagen innan semestern igår, så nu står dryga 3 lediga veckor framför dörren. Men vi fick även igår besked från mäklaren att vi vunnit budgivningen på en stuga, så nu har vi semestern räddad Inga fritidsproblem framöver alltså, hoppas bara att det inte ska inskränka på våra Greklandsresor

Maria
Svara med citat
  #5  
Gammal 2024-07-06, 20:10
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 302
Standard Sv: Hej alla!

Städat i trädgården efter att vårt radhus, äntligen, blivit målat och tillfixat! Tog 3 veckor men blev fint! Har ju inte kunnat ta hand om allt som växt upp......
Tyvärr tryter orken rätt fort numer så vi får dela upp jobbet. Tar sin tid med alla häckar som växt oss "över huvudet".....
Läst Kalimera, förstårs, och håller på med middagen...(inte ett dugg grekisk men blir nog gott ändå)
Mycket enkel (grillkiosk-mat ), entrecote, bakpotatis, kryddig bearnaisesås, en rejäl sallad och melon.
Ha en trevlig lördagskväll, alla Kalimerianer!
Catlady
Svara med citat
  #6  
Gammal 2024-07-07, 15:08
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 315
Standard Sv: Hej alla!

Eftersom jag ser detta nu, så är idag inte idag lördag utan idag söndag, vilket jag hoppas går lika bra.

Vad har jag gjort idag … inte ”många knop”. Från favoritfåtöljen ser jag vinden ruska vår rönnsumak, likaså i grannens flagga. Varför skulle jag berätta om idag, då det inte hänt något. Visserligen händer det mycket inuti mitt huvud, men det är något annat.

Tror jag ändrar mig och berättar i stället om gårdagens idag. 10.15 körde vi ombord på färjan från Slagsta till Jungfrusund för att 15 minuter senare fortsätta med bil till Ekereö till dotter och vuxna barnbarn. Efter att burit in kassar med allt från färskpotatis en flaska bubbel till grekiska tvålar och klappat en glad liten hund, planterade vi lite växter - från vår trädgård till hennes lilla täppa. Då vår dotter nyligen fått gröna fingrar blev det en tur till Gustavshill som är en handelsträdgården. 1timme senare åkte vi med växter, prinsesstårta och en flaska med bubbel till sonen som nyligen flyttat till nytt hus. Innan hann vi också med en lunch - alltid sushi.

18.30 körde vi åter ombord på färjan. Några timmar senare sov jag framför tv:n 😴
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT