Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #36  
Gammal 2024-07-16, 07:58
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 6 035
Standard Sv: Olivoljan

Återkommer till olivoljan. Och Happy Olive. Nämligen har jag blivit så lyckligt lottad att det nurförtiden finns en liten specialbutik här på min ort som säljer Happy Olive. Så nu nu går jag bara dit och inhandlar några flaskor (är lättare att använda än dunken tycker jag) när min olja börjar bli slut. Sen om jag vill ha något annat grekgott också som Happy Olives nätbutik säljer så beställer jag därifrån förstås.

Men det var egentligen inte det jag skulle skriva om. Utan fråga er om ni har fått några nya vanor med olivolja. Jag har nämligen fått tack vare Happy Olive. Förutom olivoljekakor har jag också börjat hällä i en skvätt olja i havregrynsgröten. Det lär ju vara bra att ta en slurp olivolja varje dag så med gröten får man det samtidigt. Dessutom har jag börjat använda alldeles härliga "oångade" havregryn som är mera naturliga och färska än de vanliga. Blir en väldigt god gröt som dessutom är väldigt snabb att göra. Förut åt jag havregrynsgröt nästan aldrig kan jag säga, men nu har jag gröt ganska ofta till frukost.

Så kan det gå.

/ Anne
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT