Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Egina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-07-30, 20:51
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 517
Standard Fråga: Era partners

Ny fråga: 🇬🇷🧿🇬🇷

1. Är era (om ni har dvs) partners alltså fruga/gubbe lika glada i Grekland som ni?
2. Har era partners varit på andra ställen i Grekland som inte ni har varit på? (Det omvända tar jag för givet. ☺️ )

Och eftersom jag skriver på Egina-platsen så är det så i mitt fall. Jag svarar på mina egna frågor:

1. Ja, mitt greklandsintresse har smittat av sig. Inget Spanien eller dylik stark konkurrent lockar gubben längre.
2. JA, det är just det, min man har varit på Egina, men det har inte jag!

/Getpinglan
🐐🔔
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-07-30, 23:03
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 824
Standard Sv: Fråga: Era partners

På fråga ett svarar jag: JA, absolut! Det var han som tog mig dit och då till..tadaa..Kreta!
På fråga två svarar jag: NEj. Han hade aldrig varit i Grekland.
Kan tillägga att han övertalade mig att åka till Rhodos för några år sen..vilket jag inte alls var sugen på..för han ville "bilda sin egen uppfattning". Det gjorde han och vi åker inte tillbaka
Nu har jag smått panik..han vill "bilda sin egen uppfattning" om Mallorca!!
Där var jag på tidigt 80-tal ett par gånger.
Han får nog åka utan mig
/ Kajja ..som letar höstresa..till oss båda..naturlugtvis.
Svara med citat
  #3  
Gammal igår, 05:50
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 6 024
Standard Sv: Fråga: Era partners

1. Nej, men han följer gärna med ändå.

2. Ja, på Korfu (vi hade ännu inte träffats vid den tidpunkten). Han kommer inte ihåg var på Korfu, men det kommer han ihåg att han hyrde en moppe och getingar stack honom.

/ Anne
Svara med citat
  #4  
Gammal igår, 08:24
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 564
Standard Sv: Fråga: Era partners

På fråga 1. Ja, från vår första gemensamma resa till Kreta 1999 har gubben älskat Grekland. Jag sköter bokningar och planeringar, älskar det, det är en del av hela upplevelsen med resan. Och han tar med glädje del av resultatet.
På fråga 2. Ja, en gång på Kos med en tidigare partner. Har förstått att dom inte var riktigt synkade med vad som skulle upplevas. Bargator i Kos stad eller mer naturupplevelser. Där är i alla fall vi på samma våglängd. Gissa vad!
Kerstin, som drömmer om kommande upplevelser på Ikaria. Bara 37 dagar kvar!!!!
Svara med citat
  #5  
Gammal igår, 20:23
Catlady Catlady är uppkopplad nu
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 323
Standard Sv: Fråga: Era partners

1. Jo du, Getpinglan, gubben fick vänja sig......numer är han "helfrälst" precis som jag! Efter 35 års (med undantag för pandemi-åren) resande blir man, vare sig man vill eller inte, rejält påverkad (smittad av grek-bacillen )
2. Ja, han var på en "grabb"resa till Kos innan vi träffades 1989 men då var det andra prioriteringar än själva Grekland som gällde..... Sen träffade han mig, antik-"nörden", som gärna ville se och besöka så många utgrävningsområden och gamla tempel som möjligt. Men med början på Kreta (Knossos!) där han faktiskt blev intresserad, så sedan har vi varit på en hel massa olika fantastiska platser..... , med ömsesidig behållning!
Det är härligt att kunna dela ett intresse, inte bara maten och kulturen utan också för historien bakom!
Catlady 🐈

Senast redigerad av Catlady den igår klockan 20:46.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT