Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal idag, 13:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 546
Standard Phaistos-disken på Kreta

Jag håller på att skriva om den Minoiska kulturen på Kreta. Igår började jag skriva om det minoiska palatset Phaistos som var Kretas näst viktigaste palats efter Knossos.

När jag letade efter bilder i mitt digra bildarkiv från Grekland kunde jag inte hitta några bilder på Phaestos-disken, och det tyckte jag var märkligt. Vi har varit på arkeologiska museet i Heraklion och har sett disken där, men tydligen utan att fotografera den. Det finns massor med bilder på nätet som man skulle kunna använda, men så jobbar inte jag eftersom jag är väldigt noga med upphovsrätten.




När vi igår gick en promenad i vår vackra stad frågade jag Camilla om hon mindes om vi hade tagit bilder på Phaestos-disken, men det gjorde hon inte. Eftersom det var lite kyligt så hade jag en munkjacka på mig. Efter en stund dök solen upp och det blev varmare, och då tog jag av mig munkjackan. Då utbrast Camilla: What the duck! Du har ju en t-shirt med Phaestos-disken på dig! Och det hade jag, utan att veta att jag valde just den t-shirten i morse. Så nu har jag en bild som jag kan använda på Kalimera. Så kan det gå när t-shirten är på.



Bilder från det minoiska palatset Phaistos finns här.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT