|
||||
|
||||
Sv: Clint Eastwood
Jag har hört..hmmm..läst att Clintans far ska vara vara Halvan, i Helan o Halvan..alltså den smala gubben. Ser många likheter. Det ska tydligen vara en hemlighet..så jag har inget sagt..
Sen måste jag säga at Dirty Harry var den bästa filmen! Fast han gjorde väl nån romantisk film på 90-talet åxå..den var jättebra..om det nu var han🤔. .du kanske vet vilken jag menar, Netwolf? / Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Dirty Harry är helt outstanding, trots att den har många år på nacken. Min favvo är dock "The outlaw Josey Wales". Smällhård westernrulle. Sen var ju "Broarna i Madison County" m Meryl Streep mkt bra den med. Jag och min fru såg den på bio och skulle gå ut och äta efteråt, men det sket sig. Hon var så söndergråten att vi var tvungna att åka hem direkt efter filmen. /Netwolf |
|
|||
|
|||
I mitt tycke Dollar-trilogin och De skoningslösa
|
|
||||
|
||||
Dollar filmerna samt Den Gode, den Onde och den Fule, gjorde att Clintan var min idol på 60-talet.
Bengt Palmers sa en fin replik i ett TV program, som jag tror hette ”En gång på 60-talet” ” Vi som gillade Clintan, innan han blev kultur” Tobbe |
|
||||
|
||||
Det vimlar ju av kända filmcitat från hans filmer. Här är en favvo från "The Good, the bad and the ugly".
Vilken är din? /Netwolf |
|
|||
|
|||
Opinions are like assholes. Evererbody got one.
Från någon av Dirty Harry filmerna, kommer inte ihåg vilken dock |
|
||||
|
||||
I am the one who dig... Jag diggar den här, 139 miljoner visningar på YT:
https://youtu.be/enuOArEfqGo?feature=shared |
|
||||
|
||||
Jag är jättestor beundrare av Clintan och tror mig ha sett de flesta av hans filmer. Många av dem flera gånger. Att utse någon av dem som bäst är omöjligt för mig. De är många som är rasande bra.
Men mitt allra tidigaste minne av Clint Eastwood är från tv-serien Rawhide eller Prärie som den hette på svenska. Clintan spelade en, som jag tyckte, stentuff spejare. Och det här blev ju en liten blinkning tillbaka till den andra tråden om 70-talets tv-serier. För om jag minns rätt var det då den sändes. Och såvitt jag vet så var nog den gode Clintan då ganska okänd för de flesta av oss. Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=PFGyhSifqzA Karin |
|
||||
|
||||
Jag gillar allt jag har sett med Clintan, - allt från det att jag såg min första film. Men de som sticker ut är väl kanske: "Dollars Trilogy" A Fistful of Dollars, For a Few Dollars More och The Good, the Bad and the Ugly.... Myyycket bra
//Conny |
|
||||
|
||||
Den första filmen med Clint Eastwood jag såg var Korpral McB - anmäld saknad. Min pojkvän som bjöd mig hade nog förväntat sig något mer cowboyfilmaktigt ... Jag hade inga förväntningar alls, men glömmer aldrig den filmen. Så obehaglig!
Karin som fortfarande tänker på den stackars sköldpaddan |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||