|
||||
|
||||
Böcker i Grekland
Läser ni fortfarande fysiska böcker på semestern, eller är det läsplattor och ljudböcker som gäller?
|
|
|||
|
|||
Sv: Böcker i Grekland
Riktiga ”analoga” böcker!
|
|
|||
|
|||
Har inte tid att läsa när vi är i Grekland finns så mycket annat att ägna sig åt
Men OM jag skulle ha tid att läsa blir det definitivt en gammaldags "analog" bok.....!! Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Jag läser mycket i Grekland. Främst på tavernor, då jag oftast sitter ensam och vill sitta kvar länge och insupa den härliga atmosfären på en liten taverna. Jag läser då EBÖCKER på mobilen, som jag lånar på bibblan. Tyvärr får jag numera låna bara en bok i veckan.
Jag sitter också och stickar på tavernor. Och löser svåra sudoku. Då jag åker färja eller flyger har jag FYSISKA BÖCKER, då jag inte är uppkopplad då. Jag har eböckerna på webbläsaren. Birgitta |
|
||||
|
||||
Läser alltid riktiga böcker i Grekland. Lätt att packa ned en i badväskan, och ingen katastrof om det skulle hända något. Skulle inte ta med mig läsplattan till stranden. ;-) Samlar på mig pocketböcker från Second hand eller bokbytarhyllor under våren. Vartefter jag läst ut dem, lämnar jag kvar dem på hotellet. Blir mer utrymme för ouzo i resväskan till hemresan.
Karin |
|
|||
|
|||
Läser både fysiska böcker och lyssnar på nedladdade.
På senaste tvåveckors resan som vi nyss är hemkomna ifrån blev det två fysiska och en nedladdade. Som någon annan skrev så upptar min tid så mycket annat än att läsa när jag reser t ex titta på livet som pågår, skriva lite resedagbok, ”glo tomme” mm men böcker hör till resandet |
|
||||
|
||||
Definitivt pocketböcker. Det kan bli blöta och sandiga utan att det gör något. 4 st böcker brukar gå åt på 3 grekiska sommarveckor.
Ljudböcker skulle kunna vara tänkbart, men inte läsplattor. Ska jag vara ärligt så tror jag inte jag har sett någon med läsplatta någonstans. Den kanske inte passar på en blåsig sandstrand och sedan är det kanske för soligt att kunna läsa ordentligt? //Conny |
|
|