|
||||
|
||||
Brukar ni besöka grottor när ni är i Grekland?
Brukar ni besöka grottor när ni är i Grekland? Och vilken är er favoritgrotta i så fall? Trots att jag lider av klaustrofobi går jag ner i varenda grotta jag upptäcker.
På bilden ser ni in – och utgången i en mycket känd grotta, som ni kan se bilder från här. |
|
||||
|
||||
Sv: Brukar ni besöka grottor när ni är i Grekland?
Nä, jag håller mig ute i solen. Besökte dock Lord Byrons grotta på Antiparos, men det vingliga räcket mer avskräckte, så vi avbröt nedstigningen.
/Netwolf - ej grottmänniska |
|
||||
|
||||
Ingen grottmänniska jag heller. När jag var yngre gick det an, men nuförtiden låter jag grottorna vara. Såna grottor som man kör in i med båt är ingenting för mig de heller. Tänker bara att snart kommer det en stor våg och sköljer in över oss.
/ Anne |
|
|||
|
|||
Jo, man har vært i den på Antiparos pluss Drogorati og lake Melissani på Kefalonia.
|
|
||||
|
||||
Vi reser ju alltid i juli, så det kan vara skönt att grotta ner sig i lite svalare atmosfär någon dag.
Det har blivit några grottbesök genom åren, men det som sticker ut är nog Drogarati Cave på Kefalonia.... //Conny |
|
|||
|
|||
Grottor kan vara fascinerande men ofta svåra att komma ner i
Förr ville jag gärna ner i svalkan...... Nu sätter ben och balans lite stopp. Minns bäst grottan i Perama utanför Ioannina, helt fantastisk! Och Zeus grotta i Dicte, Lassithi, på Kreta. Där fanns en "närvaro" av........ något...... nå, inte vet jag av vad men det fick oss besökare att tystna och bara se oss omkring, förstummade........ Så vackert! Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Blå grottan på Kastelorizo var en fantastisk upplevelse. Trots klaustrofobi klarade jag av det. Alla (4 personer) fick lägga sig ner i båten när den åkte in genom den 1 meter höga grottöppningen. Blundade och höll andan …några sekunder senare var vi inne i den 40 meter höga blå grottan.
|
|
||||
|
||||
Hi-hi, där var du vitsig! Samma här!
Gick väl ned i en grotta på Antiparos "för att man skulle ha gjort det", samma sak i Uppenbarelsegrottan på Patmos. Fascinerande att så många genom århundradena tyckt att Patmos "Anakalypsis Cave" varit så fascinerande, och om det inte vore för sprickan i berget, så... Numera kan jag knappt använda många apostlahästar alls... De gör inte många hästkrafter om vi säger så... Själv grottar jag ned mig i Kalimera - periodvis. :-) /Getpinglan |
|
|