|
||||
|
||||
Tavernatorg på Folegandros
I Chora på Folegandros finns flera underbara torg med bra tavernor. Jag gillar verkligen tavernatorg, men det kan vara milsvida skillnader mellan dem. Ett exempel på tavernatorg (eller inkastaretorg) som jag ogillar är Hippocrates Square i gamla stan på Rhodos. Men de på Folegandros tokgillar jag.
På bilderna ovan ser ni samma torg på Folegandros tagen från samma plats, jag har bara vänt mig om. Visst ser det mysigt ut! Fler bilder från torgen på Folegandros finns här. |
|
||||
|
||||
Sv: Tavernatorg på Folegandros
Kan bara instämma. Kvällsmiddagen på det torget slår det mesta
|
|
|||
|
|||
Folegandros har jag inte heller besökt, tyvärr!!! Men så mysigt det ser ut, att döma av dina bilder, Janne!
Framförallt bilden med undertext "det finns även gränder utan affärer". Just så skulle jag vilja bo, med en egen liten "uteplats" på framsidan med rum för några rejäla krukor med både bougainvillea och kryddväxter och en liten plats för en skön stol att sitta i själv Den "maximala" drömmen vore då en liten trädgård på baksidan av huset med plats för tomater, zucchini och kanske några stånd potatis och ........ Självklart vore en rar katt ett måste Drömma måste man väl få.......... Catlady 🐈 Senast redigerad av Catlady den 2024-10-28 klockan 21:09. |
|
||||
|
||||
Åh herregud det finns inga finare små torg än dessa (säger jag efter att besökt 49 öar) Sedan finns det så klart många fina gränder att sitta i på många öar Naxos där vi är nu är en sådan ö och Amorgos såklart👍
Men de små mysiga ”vardagsrummen” på Folegandros slår det mesta tycker jag //maji |
|
|