Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal igår, 14:27
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Kalispera från Naxos

Hej allihopa🤗 Jag har nu ”återuppstått” igen 😅
Trodde att jag skulle fixa att skriva här mer än vad jag gjort men tyvärr blev det inte så Idag är det precis 5 veckor sedan vi landade i Chania och vi har haft det sååå underbart hela tiden De 2 första veckorna var vi tillsammans med goda vänner Vi bodde några dagar först i Kissamos som vi blev riktigt förtjusta i (bilder finns i ett album) Sedan åkte vi till den fina ön Kythira Jag kommer att lägga in fler bilder därifrån i ett album Vi bodde jättefint där lite på höjden ovanför Agia Pelagia och vi trivdes jättebra Tack Susie för det tipset och flera andra🙏Efter 2 veckor tillsammans med våra vänner vinkade vi av dom på Chanias flygplats där jag och maken sedan hyrde en bil och for till Paleochora
Vi har ju läst och hört så mycket om detta ställe så kanske förväntningarna var lite för stora Det vi kom till var en fin stad men fullständigt invaderad av tyskar
Tro nu inte att vi inte tycker om tyskar men det här var stundtals som att vistas i Tyskland Vi hittade såklart några pärlor tavernan Methexis var en av dom Tack Maria för det tipset 🙏 Där åt vi såå god mat
Vi besökte självklart Elafonissi men även det var lite av en besvikelse Jättevackert såklart men omigen såå mycket folk
Därefter for vi till Plakias en plats vi besökt många gånger tidigare, även med familjen Där trodde vi att mycket hade förändrats till det sämre men vi blev positivt överraskade Jag kommer att skriva mer om alla de ställen vi besökt på vår ”roadtrip” när vi är hemma igen Lentas, Mirtos Heraklion och nu Naxos
Hösten har nu kommit iaf till Naxos Det blåser mycket men solen värmer fortfarande gott Vi bor på fina Pension Sofi och stannar här till 8/11 då vi tar båten till Piraeus för att flyga hem till Göteborg dagen efter
//maji
Svara med citat
Gammal igår, 14:43
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2015
Standard Sv: Kalispera från Naxos

Vilken härlig tid ni haft och vilka upplevelser. Har saknat dina rapporter, men förstår nu att ni haft fullt upp med att bara vara. Så härligt.
Kerstin
Svara med citat
Gammal igår, 14:49
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vilken roadtrip ni gör!
Birgitta
Svara med citat
Gammal igår, 15:21
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Det lyder som 5 uger med afvekslende, spændende og gode oplevelser. Det glæder mig, at I ikke blev besvikna over Kythira. Det er jo på mange måder en anderledes ø. Tusind tak for at dele billeder derfra og fra Kissamos Fortsat god fornøjelse på Naxos og god tur hjem, når den tid kommer.
Svara med citat
Gammal idag, 04:57
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Vilken resa! Härligt att ha så mycket tid och göra allt det där. Riktigt njöt med er när jag tittade på bilderna du har satt in, Maji.

Tråkigt om tyskarna har tagit över Paleochora. Kanske var det på grund av årstiden? Pensionärer de flesta, antar jag? De två gånger jag har varit där har jag inte upplevt det så. Närmast har det varit ganska lite folk i synnerhet under dagen. Sen brukade de komma fram på kvällen och äta på tavernorna.

Du fick mig riktigt intresserad av Kissamos. Och vilken kombinationen Kissamos-Kythera! Hur lång tid tog färjan?

Väntar med stort intresse på fortsättningen av din berättelse.

Ha en fin dag på Naxos!

/ Anne
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:24.