|
|||
|
|||
Sv: Färjetripp på Kretas sydvästkust oktober 2024.
Hej, Birgitta!!
Hoppas allt är väl med dig! Du är väl hemma eller på väg hem nu?? Stort tack för alla vackra bilder du delat med dig av...... Catlady 🐈 |
|
|||
|
|||
Det var ett reportage från Anopoli på Gokväll idag
Det lagades mat på en taverna. Pia |
|
||||
|
||||
Det var som att bubblan sprack när jag anlände till Chania i norr för ytterligare tre dagar där. Jag hade haft det så lugnt och skönt i dom små ställena Agia Roumeli, Anopoli och Chora Sfakion. Nu väntade bara hemresan.
En dag träffade jag Lisbet och Polle, som bor utanför Chania. Naturligtvis träffades vi på Red Bicycle, som är mitt stamlokus för både frukost och middag. Det är alltid trevligt att träffa dom. Hemresan gick bra. Jag avverkade Chania-Aten-Arlanda-Umeå och var hemma redan klockan 4 på eftermiddagen. Trött men lycklig att allt hade gått bra med fin assistans på samtliga flygplatser. Jag återkommer med lite bilder även från lilla Anopoli. Birgitta. Höst även i Chania. Utsikt från min balkong på Vranas. Lite fel vinkel bara. Här var kyrkan. Även den som vy från balkongen. Sista kvällen bjöds på en ordentlig "on the house", glass och raki! Sedan skulle jag gå upp halvfyra nästa morgon. |
|
|||
|
|||
Tack, Birgitta!!
Så roligt att höra från dig skönt att hemresan gick bra!! Nu stundar amaryllisens "glada tid", eller hur? Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Tack Birgitta! Snart blir det väl Paleochora över julen?
/ Anne |
|
|||
|
|||
Tack för att vi fått följa med på din lilla båtluff. Och skönt att hemresan gick bra. Väntar alltid oroligt på att få höra att du kommit hem utan problem. Inte så många veckor kvar nu innan julresan till Paleochora?
Kerstin |
|
|