|
||||
|
||||
La gresset vokse....
Lytt til et godt råd:
Klipp ikke gressplenen, eller utøv annen form for extremsport om dere snart skal på ferie. Min datter klippet gresset på lørdag, "tråkket over" og kom hjem fra sykehuset gipset opp til kneet noen timer senere Gipsen (ikke gågips) må hun ha i 6 uker, og vi skal reise om kun 3 uker 3 småjenter har i mange måneder har gledet seg til å øyhopping i Hellas sammen med mamma & pappa, mormor, bestefar og onkel , selvsagt har vi GLEDET oss alle sammen til denne begivenheten. Min plan var etter mye research ferdig, alt lå tilrette for DEN ferien MEN.................... - øyHOPPING vil det bli på min datter, i dobbelt forstand , men det kan virkelig bli en tvilsom "fornøyelse" å hoppe rundt på krykker i varmen, uten mulighet til et eneste bad. Hun elsker å bade og hadde så inderlig fortjent å få denne ferien slik den hadde ment å være, den første for henne på 3 år. - JEG, som reiser ganske ofte, skulle så inderlig gjerne hatt dette bruddet i steden for henne, men slike uhell skjer ikke etter fortjeneste....... - og JEG klipper aldri plenen heller........ Kari, som bare måtte klage litt |
|
||||
|
||||
Sv: La gresset vokse....
ERA STACKARE!!!
|
|
||||
|
||||
Det var tråkigt att höra. Förstår att det känns trist och är en stor besvikelse.
Jag tror ändå att ni kommer att få en härlig resa. Som tur är kan ju det mesta bli bra om man bara ser till möjligheterna! Man blir snabbt duktig på kryckor och hon kommer ju att hinna träna i tre veckor! Ni andra får vara inställda på att gå lite saktare än vanligt och bära hennes grejer, så kommer ni att kunna göra det mesta ni har tänkt. Och nog är det bättre att vara i Grekland med gipsat ben, än hemma. Eller hur! |
|
||||
|
||||
Sådana besvikelser är svåra! Precis vad många av oss är rädda för att det ska hända inför en resa.
Hoppas nu att det inträffar MIRAKLER de nästa tre veckorna, och att dottern sen kan glädja sig över att ha så många snälla hjälpare med på resan! |
|
||||
|
||||
Citat:
Vad trist Kari! Man ska verkligen aldrig ta nåt för givet. |
|
|||
|
|||
OJ så trist för er! Men jag säger som de andra här: SÅ uppassad hon ska bli!
..en klen men dock LITEN tröst är det ju ändå att man hellre hoppar på kryckor i Grekland än hemma! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby |
|
||||
|
||||
Citat:
a) att jag skulle föreslå öl till ett barn? b) att du missförstått och att Karis dotter är vuxen? |
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby |
|
||||
|
||||
Jag vet att det är så. Fast visst är det svårt att tro att Kari har vuxna barn
|
|
||||
|
||||
Citat:
Tre småjäntor och en vuxen dotter, det var många döttrar det! (Eller har jag fattat fel igen? ) Ruby |
|
||||
|
||||
Citat:
För en bestemor kommer barnbarnen alltid först vet du väl! |
|
||||
|
||||
Citat:
Hur som helst - jag lider med dottern för att hon inte får bada! Ruby - lite trög idag |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby |
|
||||
|
||||
Citat:
Det är inte att vara bokstavtrogen, utan siffertrogen. Men jag är rädd att vi har spårat ur lite nu i vår iver att känna med Kari... |
|
||||
|
||||
Nu är ni rätt roliga
|
|
|||
|
|||
....och medan denna skriftväxling pågått har i alla fall mitt gräs i täppan vuxit lite...men jag klipper det ICKE!
Lissi - som längtar till Grekland! |
|
|