|
||||
|
||||
Sv: Ryggsäck eller resväska?
Citat:
Sist dette var et "hett tema" i forumet, siterte jeg en god kalimeravenn : " jeg føler meg 10 år yngre med ryggsekk" DEN følelsen er vel ikke å forakte - så lenge man begrenser tyngden på sekken, og ikke har ryggproblemer, synes JEG ryggsekk er triveligst/ best Kari |
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby - som definitivt inte skulle vilja se ut som 19... |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag tror egentligen att liten väska på hjul är bättre. Lättare att få med sig, lättare att hitta i, det man packar blir mindre skrynkligt. Men ändå väljer jag ryggsäck. Av rent sentimentala och irrationella skäl. Att kliva ut i svinottan en kylig morgon i shorts och sandaler och langa in ryggsäcken i en taxi är svårslaget |
|
|||
|
|||
En annan fråga som kanske kan passa i detta sammanhang:
Har någon tips på en bra ryggsäck för en 11-åring? Är 25-30 liter lagom eller vad har ni för erfarenheter? Räknar med att också ta med en mindre ryggsäck per person, för dagsutflykter. Tacksam för alla råd och tips! Molly |
|
||||
|
||||
Min sønn, i fjor 142 cm høy, spinkel og 12 år, brukte Norrønas Råtass sekk på 30 liter, den har hoftebelte, gode polstringer og liten egenvekt. Det du bør passe på er at ikke remmene på sekken gnager på halsen....Ellers var dette en grei str. for han, men ønsket ofte alikevel å bytte med søsterens sportsbag med hjul og håndtak.
Ia |
|
||||
|
||||
Citat:
Men jeg sa jo at jeg f ø l e r meg 10 år yngre - har aldri vært i nærheten av å tro at jeg SER yngre ut med sekk Kari - som uansett ville ha flere 10 år igjen til 19 |
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby |
|
||||
|
||||
Citat:
Elisabet - som inte heller skulle vilja känna mig som 19 - ännu |
|
||||
|
||||
Cia oxå utan matematisk begåvning |
|
||||
|
||||
[QUOTE=Elisabet]Nu är jag ju inte matematiker, men jag känner på mig att den där känslan på nåt sätt går att räkna ut med hjälp av nån formel enligt vilken det antal år yngre än man är som man skulle vilka känna sig som, ökar med det antal år man är
Elisabet - som inte heller skulle vilja känna mig som 19 - ännu [/QUO Helt underbart. Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vad är det jag ska oroa mig för? Ruby - med potentiell 30-årskris på gång Senast redigerad av Ruby den 2005-04-27 klockan 23:33. |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Oj vilket härligt ämne att diskutera
Vi reser alltid med en stor rygga när vi luffar. Storstad, charter och weekend blir det resväska. För tre år sedan åkte jag endast flygstol i september månad till Kos. Två hotell nekade mig och min syster för att vi hade ryggsäckar: "we don't have rooms for yor kind of people..." Vi var propert klädda, nyktra och dessutom 40 års åldern. Men Kos är ju känt som charter stad. Till slut hittade vi dock ett ställe. Till ryggans fördel talar även att när det är slut på sittplatser på färjan är det skönt att sitta på däck och luta sig mot den mjuka ryggan. Jag rullar alla kläderna som tajta "korvar" - de slätar snabbt ut sig när man packar upp. Smaken är som baken - delad |
|
||||
|
||||
Citat:
Ruby |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Resväska är självklart för min del!
Med kraftiga hjul! Vid 60 års åldern orkar jag inte ryggan längre. Jo, visst jag har en nylonrygga för "dagsäventyr"! Jag minns tidigt 80-tal då jag på Heathrow London fick redogöra fullständigt vad min väska innehöll. Alla elektroniska prylar såsom tandborste, hårtork, hårkrullare ja, allt ! Och fick då en klisterlapp påklistrad på väskan med en "Blixt"! Sedan fick jag en kompletterande lapp som talade om att väskan var "heavy"!!! Jag är samlare av ett visst engelskt porlin som jag sparat i många år. Jag har lurat vänner och bekanta att ta in diverse produkter av mitt engelska porlin. Och oftast släpade jag dubbelt upp själv. Därav klisterlappen "heavy" på mitt bagage. Jag har aldrig upplevt det i samband med mina resor tilll Grekland. Om jag gjort mitt livs "keramiska fynd" på Sifnos, så har jag aldrig "blivit" med klisterlappen "Heavy" utan det har fungerat ändå. Men som sagt, resväska med stora kraftiga hjul, en SAMSONITE så fungerar det för min rygg ... Chris Intressant är ju vad man har med sig i siin packning .... Eller hur ? |
|
|