Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-07-03, 22:40
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Sound of the Sea

Det fanns ingen strand precis nedanför hotellet, men efter en kort promenad kom man till en stenstrand med härligt klart vatten och fina vågor. Vi traskade dit under vår första dag, men eftersom själva stranden var aningen skräpig och omgivningarna inte så fina heller, så valde vi andra stränder för resten av veckan. Men gillar man att vara ensammen på en strand, så...

Ivi
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-07-03, 22:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Sound of the Sea

Den som ligger nedanför kapellet?
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-07-03, 22:51
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Sound of the Sea

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Den som ligger nedanför kapellet?
Jepp! Just den! Och på berget snett mot stranden svärmar tydligen lokalbefolkningen, eftersom jag hittade några Durex-förpackningar på marken där Promenerade dit efter badet, utsikten var ju fin därifrån, kan tänka mig att det kan upplevas som romantisk, när mörkret faller

Ivi
Svara med citat
  #24  
Gammal 2006-07-03, 22:56
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Sound of the Sea

Det förvånar mig inte

Nån pekade ut den stranden uppifrån vägen: "Där nere kan du bada helt ensam".

När vi kikade ner såg vi just en sån ensam badare, en turist, som satt och bligade upp på oss bakom en sten. Jag hade nog känt mig lite väl ensam ihop med honom
Svara med citat
  #25  
Gammal 2006-07-03, 23:22
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Son, Norge
Inlägg: 263
Standard Sv: Sound of the Sea

Så bra Ivi, at du forklarte litt hvordan det er på SOTS, og ikke minst at dere trivdes der og hadde en fin uke! Det høres lovende ut. Gleder meg til å dra dit i høst. Hvis det er ca 15 min. å gå inn til byen, er det jo litt lengre enn de skriver på hjemmesiden sin . Men pyttsan, sist vi var på Karp bodde vi i utkanten av byen, øverst opp i bakken mot flyplassen, så bakker er vi vant til.
Tenkte på at det er nok et stykke å gå til butikken, bakern osv om morgenen, at det kan være greit å leie en sykkel?
Så du forresten hvor "cottagen" var hen? Vi har leid den, så jeg lurer litt på hvordan den er.

Ingrid
Svara med citat
  #26  
Gammal 2006-07-04, 10:28
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Sound of the Sea

Citat:
Ursprungligen postat av Ingrid
Tenkte på at det er nok et stykke å gå til butikken, bakern osv om morgenen, at det kan være greit å leie en sykkel?
Så du forresten hvor "cottagen" var hen? Vi har leid den, så jeg lurer litt på hvordan den er.

Ingrid
Att hyra cykel kan vara en bra idé Nerför backarna går det ju i så fall på ett par minuter att komma till stan, kan dock bli svettigt att trampa uppför den längsta backen på vägen tillbaka kan jag tänka
Men när vi gick till stan, så gick vi alltid sakta, flickorna skulle ju hälsa på alla söta getter, höns, kalkoner, katter och hundar vid vägen Så nog tror jag att man når staden på 10 minuter, om man promenerar raskt! Dessutom tipsade Helen oss om en getstig över berget, som enligt henne var en genväg till staden. Vi provade dock aldrig den vägen, eftersom den såg MINST lika brant ut som den asfalterade vägen!

Cottagen ligger inte alls avskilt från hotellets andra byggnader, kanske 20-30 meter från poolen. Vi var aldrig inne i den, eftersom den var uthyrd under veckan vi var där, men utifrån ser den väldigt charmig ut, byggd av sten med små fönster i lite gammaldags grekisk stil. Och så är det en liten mysig trädgård runtikring den. Ni kommer säkert att trivas i den!

Ivi
Svara med citat
  #27  
Gammal 2006-07-04, 14:28
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Son, Norge
Inlägg: 263
Standard Sv: Sound of the Sea

Takk Ivi, det høres strålende ut.
Gleder meg enda mer nå .........
Tror det kan være greit å tenke litt på sykkelleie.... Tror det var Mikke som skrev at de bl.a. leide ut sykler rett ved Pelagos.

Ingrid
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT