![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Själv har jag varit på följande:
Mytilini Rhodos (2) Kos Zakhyntos Samos Ios Paros (2) Favorit! Antiparos (2) Favorit! Santorini Och om en vecka kan jag lägga till Karpathos
|
|
|
|||
|
|||
|
Inte så många som alla andra... men det tar sig... Började i och för sig för två år sedan...
Halkidiki-(fastlandet), Naxos Agistri (gästbesök på Egina) Skiathos om några veckor... |
|
|
|||
|
|||
|
Santorini,Kefalonia,Thassos,Andros, Poros,Korfu.Naxos,Paros,Paxos,Antipaxos och på fastlandet Parga,Igomenitsa,Neos Marmaras,Thessaloniki,Kavalla och några andra snabba besök på olika platser och snart ska vi till Mytilini/Lesvos.
Bopia 39 dagar kvar till årets resa
|
|
|
||||
|
||||
|
Santorini ( 11 )
Kalymnos ( 3 ) Lipsi ( 2 ) Leros Patmos Ikaria Hydra Poros Skopelos Skiathos Skyros Naxos Koufinissi Anafi Mykonos ( några timmar ) Barbro
|
|
|
|||
|
|||
|
Santorini (2)
Naxos (3) Paros Ios Mykonos Koufonissi Amorgos Milos Folegandros Öar som jag vill besöka här näst är: Skopelos Korfu Kreta Karpathos Alonissos Skiathos Patmos /Alexandra som vill åka tillbaka till Grekland
|
|
|
|||
|
|||
|
Ligger lååångt efter alla andra
![]() 2 öar = Kreta (Almyrida) och Thassos.... Har varit i Aten oxå... |
|
|
||||
|
||||
|
Glömde en ö
Tinos Tror alla är med nu Barbro
|
|
|
||||
|
||||
|
Ska vi ta med allt, så blir listan så här:
Kos (1) Korfu (1) Kreta (7) Cypern (1), räknas kanske inte Kalymnos (2), plus dagsbesök Telendos, flera dagsbesök Leros, dagsbesök Pserimos (1) Samos (2), plus dagsbesök Samiopoula, många dagsbesök Patmos (3) Lipsi (1), plus två dagsbesök Lesvos (1) Skiathos (6) Tsougria, många dagsbesök Alonissos (3) Skyros (2) Skopelos (2) Sifnos (4) Paros (8) Antiparos (1), plus dagsbesök Naxos (5) Spetses (1) Hydra, dagsbesök Serifos (2) Andros (1) Karpathos (1) Agistri (1) Egina (1), plus två dagsbesök Mykonos (1), plus dagsbesök Koufonissi (7) Poros, dagsbesök Santorini (6) Amorgos (2) Donoussa (1) Ios (1) Iraklia (1) Folegandros (1) Milos (1) Kimolos, dagsbesök Schinoussa (1) Fourni (1) Marathi (1), plus dagsbesök Arki, dagsbesök Syros (2) Gavdos, två dagsbesök Salamina, dagsbesök Ikaria (1) Någorlunda i kronologisk ordning Plus Aten med närmaste omgivningar många gånger, 17 tror jag Besökt 48 öar (inkl. dagsbesök men inte hamnbesök), fördelat på 48 resor och 83 härliga veckor! ![]() Första resan 1978. Marianne - rik på upplevelser!
Senast redigerad av Marianne den 2006-07-13 klockan 22:59. |
|
|
||||
|
||||
|
Marianne, tur att man har 19-tumsskärm när du författar dina listor
Fantastisk lista!
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag övervägde faktiskt att sätta storleken på bokstäverna på 1 i stället för 2 för att det skulle fylla mindre
.Men bara lugn, jag tror inte att listan blir SÅ mycket längre, vi "samlar" INTE på öar, men återbesöker gärna gamla favoriter! |
|
|
||||
|
||||
|
Aigina
Paros Mykonos Santorini Ios Kefalonia Korfu Kreta Agistri |
|
|
||||
|
||||
|
Lefkas
Korfu Paxi Antipaxi Naxos Antiparos Paros Sifnos Santorini Amorgos Samos Fourni Agathonissi Patmos Leros Lipsi Kalymnos Telendos Marati (över dagen) Arki (över dagen) Karpathos Har nog glömt någon. /ofelia |
|
|
|||
|
|||
|
Astipalea
Iraklia (5) Koufonissi (6) Schinoussa Donussa Folegandros Sikinos Amorgos (3) Santorini (6 - fordi vi ofte flyr til/ fra) Naxos (mange ganger for å bytte ferge, men kun sett øya en gang) Paros (2) Antiparos Mykonos ... Håper ingen er glemt . I sommer håper vi også å kunne føre til Anafi på listen.![]() Også har jeg så vidt vært i Aten to ganger og Thessaloniki en gang
|
|
|
||||
|
||||
|
Santorini (11)
Kreta (7) Samos (6) Naxos (2) Andros Rhodos Patmos Mykonos Paros Delos Thirassia Senast redigerad av giottoni den 2008-05-18 klockan 19:41. |
|
|
||||
|
||||
|
Poros
Hydra Kefallonia Agistri Egina Samos Leros Patmos Kreta Sifnos Serifos Milos Kimolos Naxos Santorini Syros Folegandros Naxos och Santorini flera gånger. |
|
|
||||
|
||||
|
Kreta
Santorini Amorgos Naxos Antiparos Paros Dounoussa Koufinissi Iraklia Syros Sifnos Serifos Milos Kimolos(bara över dan) Folegandros Anafi Schinoussa Astypalea Ios I den ordning jag första gången besökt ön. |
|
|
||||
|
||||
|
paros,
antiparos, Ios, naxos, samos, koufonissi, folegandros, sifnos, milos, amorgos, kimolos, o i somras blir det rhodos! det som toppar listan är i alla fall IOS!
|
![]() |
|
|