Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-04-10, 13:35
osandland osandland är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 10
Standard Mobilnavigasjon - Nav4All

Hei,

som den teknologifreak jeg er, så må jeg få komme med en anbefaling på en meget praktisk og rimelig navigasjonsløsning for reisende til lands og vanns - ikke bare i Hellas.

Med applikasjonen Nav4All, en bluetooth gps og en mobiltelefon som har java og bluetooth kan du få turn-by-turn basert navigasjon på mobilen.
Jeg vil tro at de fleste har mobiltelefon med seg på reise i Hellas 2007, og med en GPS mottaker på størrelse med en fyrstikkeske så er dette nesten like nyttig som en leatherman .
Applikasjonen er (foreløpig) gratis, og en bluetooth gps koster under 1000kr. Det er ikke uvanlig med 10-12 timers batteritid på en slik gps mottaker.

Jeg har brukt Nav4All på reiser i hele europa det siste året, og har hatt stor nytte av denne. På veien med turn-by-turn navigasjon, og til fots med kompass navigasjon.

MEN!!! Jeg reiste på en forretningsreise til Kreta og skulle kjøre over hele øya forrige året. Det viste seg at turn-by-turn navigasjon var umulig da kartsystemet til Nav4All har lite eller ingen gateinformasjon for Kreta .

Dersom noen har setup for å kjøre Nav4All så kunne det vært interessant å høre hva slags kartdata dere finner for de forskjellige øyene.

Det var alt fra teknologihjørnet idag.

mvh,
Ørjan
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT