Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-04-30, 21:42
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Om stolar

Ibland räcker det med att titta på maten. Åtminstone för en gammal kokerska.

Eva
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-05-01, 00:06
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Om stolar

Jag tyckte att tråden hette stolar ,inte mat Anneli
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-05-01, 09:09
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Om stolar

Vi andra såg nog kopplingen ganska tydligt.

Eva
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-05-01, 10:37
Mimmi Mimmi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tyresö
Inlägg: 96
Standard Sv: Om stolar

Tänkte bara informera ang. Askos stolar; köpte själv 2 st på lördagen till balkongen och Asko sålde dem för 50% nu, så passa på den som vill ha av dem! I brist på "äkta" grekiska stolar tycker jag dom duger rätt bra!
/Mimmi
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-05-01, 14:29
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Om stolar

Citat:
Ursprungligen postat av JohnS Visa inlägg
Skulle vi ikke først og fremst prøve å gjøre oss kjent med hva som egentlig er gresk med et åpent sinn, i stedet for å oppsøke det som stemmer med våre forutinntatte oppfatninger om hva som er "typisk gresk" og hva som ikke er det?
Den här frågan har i alla fall för mig ingenting att göra med vad som är typiskt grekiskt och inte heller vilka föreställningar, förutfattade eller ej, som jag har om vad som är grekiskt.

För mig handlar det om en liten del av hur jag vill ha det när jag åker till Grekland, och ärligt talat; innerst inne skiter jag i om det jag vill ha och uppleva där är typiskt grekiskt eller inte. När jag är där funderar jag överhuvudtaget inte alls i de banorna. Det enda som egentligen är viktigt för mig är att jag får det JAG uppskattar och åker dit för att göra och uppleva.

Att man på skoj eller allvar, här i forumet och i andra sammanhang, diskuterar vad som är grekiskt, turistfällor, bra och dåligt osv, är trevligt och intressant, men det man själv uppskattar och värderar avgör ju ändå vad man väljer när man är där.

Jag gillar att sitta på obekväma stolar i Grekland alldeles oavsett om de finns på bilder i turistbrochyrer eller ej. Jag tycker att maten smakar bättre när jag sitter på en sådan stol, alldeles oavsett om den är med vällagad på andra ställen eller ej. Om någon skrattar eller hånler åt mig för det, så rör det mig inte i ryggen. Jag tycker ändå så, och jag tycker inte att man behöver vända alla frågor till att vara så seriösa, var och en får ha "sitt Grekland" och sina preferenser av vilka skäl som helst, helt oavsett om det egentligen är grekiskt eller inte enligt andra.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2007-05-01, 16:39
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Om stolar

Jag tror faktisk inte jag har skrivit något om typiskt grekiskt eller ej utom trafiken. Jag tar dan som den kommer och äter när jag är hungrig. Det är bara att äntra en taverna och sedan får man se hur maten är. Nu for strömmen p.g.a åskan. Tur att min dator går på batteri.

Uffe
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT