|
||||
|
||||
Sv: Det där med morgondopp
Nä, fy. Man blir så blöt.
|
|
||||
|
||||
[QUOTE=anoula;90869]. Om man tycker att byskvaller är intressant (och det är det väl alltid i lagom dos?) så får man sitt lystmäte just ute i vattnet där de tror att ingen hör .
Ha Ha vad jag känner igen mig.... Camilla som oxå spionerar.... |
|
||||
|
||||
Jag badar ofta på morgonen... eller snarare harpunerar fisk i gryningen detta är MIN tid på morgonen är annars väldigt TRÖTT ingen morgon människa alls men i Grekland är jag morgon pigg av någon konstig anledning.. Så min rutin brukar vara knalla ner till havet dra på mig simfötter och i bland halv dräkt och ut i det stilla lugna havet... sen hem duscha göra en Frappé och sätter mig på verandan och tittar ner över havet och bort mot Evia! härligt härligt! Sen blir det något dopp i bland mitt på dagen annars på kvällen efter 19.00.
Camilla |
|
|||
|
|||
Hej! Jag tycker aldrig frukostkaffet smakar så bra som efter ett tidigt morgondopp. Brukar ladda bryggaren innan jag ger mig iväg. Sedan är det bara är att trycka på knappen, och när jag kommer ut ur duschen är doften av nybryggt kaffe en ren njutning. Kvällsdoppet vid halvniosnåret
är minst lika viktigt för mig. Havet har stillat sig och solen har börjat sjunka ner bakom berget. Jag blir behagligt avsvalkad och håller mig sval hela natten. Ja, så kan det vara när livet är som allra bäst. Lino |
|
||||
|
||||
Tror jag tar prisetPersonligen simmar jag gärna tidigt om jag har en pool tillgänglig.
Aldrig haft sällskap i det blöta i Babis pool på Kalymnos. Förvisso hänt att slostolar dignat av "luffare" i sin sötaste sömn vid mursidan av poolen. Var i avsaknad av pool sist på Kalymnos "tvungen" att springa/gå nästan varje morgon. Runda från Fotini (nästan Melitsahas) upp på övre vägen och tillbaka via Myrties/Massouri. Vad gör man inte för att få avsluta många kvällar på Nefelis och ändå komma i kläderna. Priset då undrar ni? Sämre hälft har i stort endast badat i Grekland när han lärde "Grodan" simma i "Delfinpoolen" många herrans år sen´. Simundervisningen fick undertecknad fixa med Junior. RaR |
|
||||
|
||||
Så härligt, njutningsfullt skrivet
|
|
|||
|
|||
Vi är lika vi också, det blir väldigt sällan bad före frukost, fast man vill, men det är mer praktiska saker som kommer emellan.
Jag släpper aldrig ut mina rödlätta barn i Grekland innan de är noga insmorda. När väl de bestyren är avklarade så inser man att vissa i sälskapets (sonens och kanske min) mat och sovklocka redan har ringt för mat... och så blir det frukost innan vi kommer ut . Men sen badar vi gärna länge och mycket, men vi låter helst bli 12 - 2 av solskyddsskäl - en lång lunch är inte helt fel... sen tillbaks till standen |
|
||||
|
||||
Citat:
Är jag en obotlig romantiker? Visst är jag det, allt det vackra omkring mig finns i grund och botten inom mig. Jag har lärt mig älska Cyckladerna innan jag har varit där. Jag har gjort det mycket via era ögon, härliga Kalimera-människor. Med eller utan morgon och kvällsdopp varje inlägg är ett fönster mot grekiska öarna. Håll de vidöppna för alla! |
|
|||
|
|||
Citat:
JANNE!!!!! Precis så är det!..TACK!!! Snart får Du nog ta Dig ett morgondopp...Tänk om vi på bloggen varje dag fick läsa att Du morgonbadat..applåderna skulle höras över hela Sverige! Lissi - som ska premiärbada i Vikhög till helgen! |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
Visst måste du mena någon annan Janne?
|
|
|||
|
|||
..TYVÄRR!!!! Jag känner inte till nån annan Janne än Dig!
Jo förresten..jympaläraren på skolan..Han är atlet och VINTERBADARE!!!!! Det Du! Lissi |
|
|