Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-14, 18:32
Natascha Natascha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 10
Standard Första gången på Karpathos

Vilken tur att jag har hittat hit! Ska besöka Karpathos för allra första gången och åker med Apollo den 26 juli. snart.... *längtar* Vi ska bo i utkanten av Amoopi på ett hotel som heter Aegean Village, är det någon som känner till det? Ser ganska fint ut på bilderna men man vet ju aldrig.... Sedan har jag läst jättemycket om blåsten på Karpathos - är det verkligen så hemskt? Läste i en utav reseskildringarna att de inte kunde vara på stranden på flera dagar på grund av vinden! Detta upplyste Apollo inte alls oss om när vi beställdevår för övrigt mycket dyra resa....

Sedan, sista frågan för denna gång. Hurdant är egentligen vädret i slutet av juli? Är det ofta disigt (i och med alla bergen) eller brukar solen stråla från en klarblå himmel?

Berätta, berätta.... Kan inte få nog av fakta och tips! Kram, Natascha.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-14, 19:09
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Första gången på Karpathos

Blåsten växlar, det går inte att upplysa om hur det kommer att vara vid en viss tidpunkt.

Hoppas ni har tur så att det inte är för blåsigt när ni kommer ner.

Botanisera bland trådarna här på karpathosforumet, här finns mängder av fakta och tips.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-15, 08:45
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: Första gången på Karpathos

Första gången för mig med åker ner samma datum också, ska bli så kul! Om man inte tycker om blåst kan man ju försöka åka till stränder som ligger mer läigt till blåser det från öst kan man bada på västsidan etc.

Trevlig resa!

/Alexandra
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-15, 10:12
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Första gången på Karpathos

Hei!
Ja, det kan blåse endel på Karpathos, men det har ihvertfall ikke stoppet meg fra å reise dit igjen og igjen og igjen... Så SÅ ille er det ikke, altså! Tenker heller med skrekk på at det IKKE hadde blåst der, tenk så varmt det ville blitt! Jeg har bodd på Aegean Village flere ganger, og også Lakki Beach, som er nabohotellet. Det er kjempefint der, nesten nytt, trivelige leiligheter, fint bassengområde, og de har til og med en grønn og frodig gressplen! Det er et sjeldent syn på Karpathos. Det ligger en fin liten strand rett nedenfor hotellet, også er det rundt 800 meter å gå ned til selve Amopi, med strender på rekke og rad. Eneste som kan være litt kjedelig i juli, er at det som regel kommer mange dagsturister dit, og det kan bli litt fullt på strendene. Men det fins jo så mange andre strender på Karpathos, lei en bil, og kjør litt rundt! Det er mitt tips. Da kan man finne akkurat hvilken strand man vil, det er så utrolig mange fine steder!
Håper du får en flott reise!
Hilsen Margrethe (som lengter...)
PS! Glem ikke å ta en tur på Mike`s restaurant inne i Pigadia! Og hils fra Margrethe
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-15, 10:32
Natascha Natascha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 10
Standard Så bra!

Tack för fina svar!

Ifrån vilken flygplats åker du, Alexandra? Själv flyger jag från Landvetter. ska bli skitspännande! Jag å min sambo längtar hur mycket som helst! Var ska ni bo?

Och jättebra Nora att du lugnade mig lite angående blåsten. Hade faktiskt ingen aning om att det blåste särskilt mycket där förrän jag loggade in här på Kalimera och började läsa andras inlägg. Och skönt att veta att vi kommer till ett så bra hotel! Har precis varit och handlat Biotherms solkräm med solskyddsfaktor 25, så nu ska jag väl ändå kunna ligga å pressa vid poolen utan att bränna mig alltför mycket.
Mike´s sa du.... Ja, det ska jag faktiskt skriva upp!

Kram kram!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-07-15, 18:56
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: Första gången på Karpathos

Jag flyger också från Landvetter så då lär vi ses där eller på planet

Hur länge blir ni borta?

/Alexandra
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-07-15, 20:41
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Så bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Natascha Visa inlägg
Mike´s sa du.... Ja, det ska jag faktiskt skriva upp!
Ja, gjør det! Men husk å hilse fra Margrethe, da! Nora vet de ikke hvem er...
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-07-16, 07:37
Natascha Natascha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 10
Standard Lägg av, hahaha!

Flyger du också från Landvetter! Gudars vad roligt! Ser du någon supernervös liten tjej där så är det jag - är skräckslagen inför att flyga. Förra året vi var utomlands mådde jag pyton hela flygresan och hade en påse till hands framför mig hela tiden. Var ska ni bo för någonstans? Reser du med familj, partner, själv?
Vi ska som sagt bo i Amoppi på Aegean Village.

Kram.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-07-16, 10:31
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: Första gången på Karpathos

Vi ska bo på Oasis i Karpathos stad, åker med min kille, låter inte kul att vara så flygrädd stackare! Hoppas det går bra

/Alexandra
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT