|
|||
|
|||
Lambi Beach på Patmos
Jag undrar om någon vet varför stenarna på Lambi Beach på Patmos ser ut som de gör? De har otroliga färger och många ser ut som konstverk i keramik.
Det är inte utan anledning som det är förbjudet att samla stenar och snäckskal där. Den grekiska taxichauffören som körde oss berättade att förbudet kommit till pga att många samlade stenar där i syfte att sälja dem och tjäna pengar på det. Om man plockar med sig en sten som minne är det dock ingen som säger något om det. Men tillåtet i egentlig mening är det ändå inte |
|
|||
|
|||
Sv: Lambi Beach på Patmos
Jag hörde när jag var där att det var lavastenar efter ett vulkanutbrott...1992 fanns inget förbud mot att plocka så jag tog några fina stenar med mig...
Lissi |
|
||||
|
||||
Vid alla våra besök på denna strand har vi kunnat skåda ett evigt
stenplockande. Detta till trots det finnes flera skyltar om förbud mot att ta med stenar från stranden. Men, denna strands stora begivenhet må väl ändå vara den första tavernans flamberade saganaki. I världsklass!!! Lägg till detta att på denna tavernan där smakar Retisna Liokri mer än gudomligt tillsammans med saganakin. Vid vårens besök 2007 förärade vi kyparen en elektrisk gasdriven braständare, ja av den långa modellen. Vi hade vid tidigare besök noterat att kyparen alltid brände sig på fingrarna när han satte fyr på flamberingen vid borden. Tändaren gjorde stor succé och vi erhöllo en friflaska Liokri som tack. Bilder från Lambi http://www.sendpix.com/albums/07072223/fxnyzss1bs/ Arne |
|
|||
|
|||
Waow,Saganakin ser ju för ljuvlig ut!
|
|
||||
|
||||