Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-10-02, 16:39
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Musiktavernan Pelagos....

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Va, var det en honkatt? Jag hade bestämt för mig att jag såg ett par små pingpongbollar under svansen, men jag kanske kommer ihåg fel

Armbandet är väl inget hon kan fastna med bara, katthalsband måste gå sönder så att de inte hänger sig

sign hönsmamman
....har kollat med Andreas och visst staemmer det att katten aer en gosse..... Varde detta haermed fastslaget fran saeker kaella....
Vad betraeffar halsbandet, sa sitter det ganska tajt,men icke FOR tajt....han har nu haft det ca fem dar och det funkar bra.....men jag ska ta med det hem, annars far jag pa huden av Tant Eva.....
Mikke
Gammal 2005-10-02, 17:08
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Tänkte väl att det var en hane, pingpongboll-radarn brukar inte svika

Grejen med halsband är inte hur hårt det sitter, grejen är att det måste gå sönder om han trasslar in sig i en gren. Eller, vilket inte är ovanligt, får in ett ben under halsbandet och fastnar. Du har väl inte glömt folkskollärarsyndromet?
Gammal 2005-10-09, 00:15
a_fellmans avatar
a_fellman a_fellman är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Ja nu är det söndag och idag stänger Pelagos för säsongen. Det lär ska bli ett hejdundrande party i kväll, sorgligt att man inte är där , men vi lär få en rapport från Mikke om hur kvällen förlöpte.

Anita & Sten-Anders
Gammal 2005-10-09, 11:00
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Citat:
Eller, vilket inte är ovanligt, får in ett ben under halsbandet och fastnar. Du har väl inte glömt folkskollärarsyndromet?
Det hände aldrig min gamla fröken, finns det statistik på hur ofta detta händer?

//PO
-fy f*n, jag ser bilder..
Gammal 2005-10-09, 11:11
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Grejen med halsband är inte hur hårt det sitter, grejen är att det måste gå sönder om han trasslar in sig i en gren.
Eller går att kränga av sig. Katthalsband brukar vara av resår, eller åtminstone ha en resårbit infälld, så de kan trassla sig loss.

Karin
Gammal 2005-10-09, 12:17
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Det hände aldrig min gamla fröken, finns det statistik på hur ofta detta händer?
Nej, det har jag svårt att tro. Men senaste historien jag hörde är nån månad gammal, en katt hade varit försvunnen i 7 veckor och kom hem linkande på tre ben, det fjärde under halsbandet. Eftersom den inte kunnat röra sig ordentligt hade den inte kunnat jaga, varför den blivit så utmärglad att veterinären inte vågade söva den när det stora såret som halsbandet gjort på benet skulle behandlas.

Och detta är inget engångsfall, tyvärr.
Gammal 2005-10-09, 12:18
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Eller går att kränga av sig. Katthalsband brukar vara av resår, eller åtminstone ha en resårbit infälld, så de kan trassla sig loss.

Karin
Jo precis, det var därför det lät lite vanskligt i mina öron med ett människoarmband
Gammal 2005-10-10, 21:03

...jag fick tebax armbandet som setat pa kissen utav Vasilis igar.Det var sista kvaellen pa Pelagos, men det blev en relativt sordinerad historia, och jag som t.o.m promenixat dit, ifall det haendelsevis skulle blivit mer pilsner......Men jag smet ivaeg hemat vid tolvtiden.Idag var jag daer med de andra och staedade lite, sen dukade jag och Xroni ett bord for oss med levande ljus och moussaka, det sag trevligt ut....Imorrn ska vi hora skraep till tippen och sen prata om vad som behover goras till naesta saesong, t.ex nya stolar och sant...Jag hoppas pa att fixa nagra bord uppe pa taket, Romantic Roof och sen min kaepp-hast, nagra baenkar pa andra sidan gatan......
Xronis aer nojd, saesongen har varit bra och jag ska ta och raekna Kalimisterna som skrivit i boken....Den ser ut som om den varit i kriget,da den hamnade under en laecka i taket, men torkade bra i micron...
Vi ska ocksa borja greja pa Zephyros, med oljning av bord, stolar etc....Vaedret har blivit lite kallare och idag,mandag...Nu ere jacka och langbraller som gaeller ett tag.....Yannis med trabatarna ska fa ett besok imorrn, vi ska fa sagat nya bitar, sen ska jag skriva en arbetslista at honom, sa batskraellet aer fardigt naer jag kommer ner i april.Hvad mer....Funderar pa nan sorts Pelagos-diplom till personer som varit flitiga, ska rita nat sa far vi se om dom finns till naesta saesong....
Mikke
Gammal 2005-10-10, 21:10
karinafps avatar

Romantic Roof låter bra, inför mina fullmånekvällar där... men det kanske blir fullbelagt av vissa tonåringar, vem vet?

Kalimeraboken, ja... uj, vilka epistlar jag skrev sista kvällen, med tårarna rinnande... Och inte blev det bättre av att det ställdes stora glas med ouzo framför en...

Nåja, räknaren tickar stadigt neråt, nu är det "bara" 268 dagar tills vi får sitta där igen!

Karin
Vadå känslosam?
Gammal 2005-10-10, 21:21
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
...jag fick tebax armbandet som setat pa kissen utav Vasilis igar.
Kattmorsan är helt nöjd med utvecklingen i frågan, du är på god väg mot Inkfish's kattkommandos hedersplakett. Och Vasilis också.
Gammal 2005-10-12, 19:32

...idag morse fick vi lana Xronis farsas bil med flak.Sen fyllde vi detta med gammal olja....(ick) skvalp&glugg.....Hela flaket gick at....Sen drog vi ivaeg till tippen.....Tillbaks igen,staeda ur flaket, samt fylla det med stolar och bord, som kordes till Panburger....Sen en timme eller seau ledigt, sen traeff med Andreas pa Zephyros, daer vi sen sandpapprade och oljade stolar och bord i solen glans....Detta foregick till fem ungefaer, da jag sen for upp i berget bakom stan till Yannis Lambros, en kollega till Andreas.Han har tva traebatar, varav den ena star under mitt beskydd....Det aer en liten plutt, endast 3.70 lang, men gullig aenda....Lite relingslist var dalig, sen tog vi bort 3st rorkultar i trae pa var sida.....Inget daligt antal med tanke pa batens litenhet.....Imorrn ska vi traeffas hos traegubbarna Rotsakis, daer vi ska anvaenda de gamla bitarna som mall till nya bitar, som sen ska skruvas dit, istaellet for att spikas, som de gamla var.....Nu aer baten byggd, kanske for 50 ar sen, sa da var det nog inte sa laett att fa tag i skruvar pa Karpathos,kan man anta.....Som ni saekert vet, sa gillar greker malarfarg, sa baten var taeckt med x antal lager faerg, vilket ska bort inuti, sa vi kan olja med......ja just de, linolja!!! Yannis gillar trae, sa det blir nog ingen mer faerg inuti....Sen har jag (tror jag) overtygat honom om spristagsriggens fordelar gentemot latin-riggen, sa det blir nog en san rigg.Han har redan en med latin-rigg.....I sa fall blir det den forsta baten med san rigg pa on, och sannolikt avensa i ett storre omrade....kolen aer ganska grund, sa baten kommer vael att segla som en tvalkopp, men vi far vael haenga pa mer kolar, eller fordjupa den vi har....Beslut, beslut, aldrig tar det slut, haha.....Naja, Yannis tycker det aer jaettekul, istaellet for att skyffla papper pa kontor....
Annars allt vael, fortfarande ganska mycket turister kvar, fast det borjar tunna ur....Jordbaevningen missade jag tyvaerrr.....
Vi hors vidare....
Mikke
Gammal 2005-10-12, 19:58
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Skönt så du inte ligger på latsidan,Mikke

Riitta
Gammal 2005-10-13, 21:47
a_fellmans avatar
a_fellman a_fellman är inte uppkopplad

Hade med mig en liten mediaspelare för att ladda ner alla bilder till när vi var på Karpathos, med den kunde man också göra inspelningar vilket jag gjorde på Pelagos. Den har en usel mikrofon och folk låter ju runtomkring. Men man kan i varjefall höra Xroni, Flourios och Vasilis sjunga. Om någon vill kan jag lägga ut dom så ni kan lyssna och drömma er tillbaka. På samma disk fick jag också med mig hem alla Mikkes bilder vilka jag dock lovat att inte publicera innan han kommit hem och censurerat lite ;-)

Sten-Anders
Gammal 2005-10-13, 21:51
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av a_fellman
Men man kan i varjefall höra Xroni, Flourios och Vasilis sjunga. Om någon vill kan jag lägga ut dom så ni kan lyssna och drömma er tillbaka.
JA TACK!!!

Citat:
På samma disk fick jag också med mig hem alla Mikkes bilder vilka jag dock lovat att inte publicera innan han kommit hem och censurerat lite ;-)
NEJ TACK!!! (till censuren, alltså, vi har ju redan meddelat att vi klarar att se vad som helst...)

Karin
Gammal 2005-10-13, 21:53
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Fast frågan är vad Mikke klarar av med sin fåfänga

Riitta
Gammal 2005-10-13, 21:54
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Citat:
På samma disk fick jag också med mig hem alla Mikkes bilder vilka jag dock lovat att inte publicera innan han kommit hem och censurerat lite ;-)

Sten-Anders
Det är väl de ocensurerade som är roligast, eller hur? Dem vill vi självklart se!

Ivi
Gammal 2005-10-13, 21:55
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Fast frågan är vad Mikke klarar av med sin fåfänga
Han kan behöva bli lite omskakad, det är bara nyttigt för fåfängan.

Karin
Gammal 2005-10-13, 22:00
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Han kan behöva bli lite omskakad, det är bara nyttigt för fåfängan.

Karin
Jepp!

Ivi
Gammal 2005-10-15, 20:15

....det var vaeldigt vad folk INTE aer fafanga......sa det aer BARA jag som aer det da.....
Jojo...drevet gar.....
Klart att bilderna ska ut till er vad det lider, men man kan inte kasta ut bilder hur som helst, utan att ha klartecken fran folk som aer pa dom....tycker ja, iallafall......tex finns det kalsongbilder med cannabisblad....
Mikke
Gammal 2005-10-15, 20:19
MiaBs avatar
MiaB MiaB är inte uppkopplad

Cannabis kan ju inte vara så farligt.....
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:50.