|
|||
|
|||
Sv: Fråga mej on Naxos
Hej
Vi bodde på Spiros när vi var på Naxos för två år sedan. Jättebra ställe och ägarna var mycket trevliga och hjälpsamma. Deras hotell är uppdelat på en gammal och en ny del, ligger precis sidan om varandra men beror på var "er"lägenhet skulle vara isåfall. Om priset inte skiljer för mycket hade jag tagit en "vanlig" lägenhet. Det är ett bra läge och nära till stranden. I närheten av hotellet finns oxå en jättefin supermarket, fint bageri o busshållsplats om man vill ta bussen till Ag.Anna + Prokopios. Inte många minuters promenad in till Lottas restaurant o centrum - vi var nöjda //Maggan |
|
||||
|
||||
Hej
Spiros har jätte bra läge. Om du inte vill maila kortdetaljer så be dom om kontonumber och sätt in en deposit på deras bank. Du behöver IBAN och BIC koder från dom. Snart är det sommar!!! Lotta |
|
|||
|
|||
Hej
Jag har några frågor som jag skulle bli oerhört tacksam över att få svar på. Jag och sambon ska gifta oss i Aten den 10 oktober i år (101010). Efter bröllopet har vi, tillsammans med den närmsta familjen, tänkt åka vidare till någon av Greklands öar innan det bär av hemåt igen den 16 oktober. Vi är medvetna om att det är precis i slutet av säsongen och nu har jag stirrat mig tokig på klimattabeller för olika öar. För tillfället är jag inne på Naxos eftersom det är relativt stor ö med en del "reservaktiviteter" om nu sol- och badvädret sviker oss några dagar. Vi hade först tänkt åka till Skiathos men efter att ha surfat runt efter information så har jag fått uppfattningen av att det är bättre att åka till öarna söderut istället. Hur brukar vädret vara på Naxos i oktober? Sen har jag även läst att det är lite "myggsäsong" runt sept-okt eftersom det blir fuktigare då. Stämmer detta eller är det inget att oroa sig över? Jag är nämligen otroligt attraktiv för myggor och finns det några så är det mig de anfaller. Tack på förhand! /Jennie |
|
||||
|
||||
Hej Jennie.
Grattis till kommande bröllop, bra datum. Naxos i Oktober är jättefint och bor man i Naxos stad är det mesta fortfarande öppet och det känns inte sommarstängt. Ag Anna o Prokopios är dock mer stängt i Oktober. När det gäller vädret så hade vi finare väder i oktober än i september förra året. Jag badade i slutet av oktober förra året och det va varmt och skönt i vattnet. Men det kan regna lite och vara svalare på kvällarna. Men som du skrev så finns det annat att pyssla med på Naxos än att sola och bada. Myggor finns på Naxos hela året ,mest under försommaren, men inte något som är något större problem, med en myggkontakt i sovrummet och lite myggolja på benen på kvällarna bör det inte vara något problem. Oktober är ju som torrast efter sommaren så mycket vattendrag finns inte kvar då. Du bör nog inte ha några problem tror jag. Hoppas du har fått lite hjälp med planeringen nu. Vänliga hälsnigar Lotta |
|
|||
|
|||
HEJ
har du koll på hur Skopelitos går i sommar. // Mvh Ingrid |
|
||||
|
||||
Hej Ingerid
Tyvärr kan jag inte alla båttider. Kolla med Naxos Tours dom vet. Men Skopelites har avgått från Naxos varje eftermiddag kl 3 så länge jag kan minnas så jag kan tänka mej att den avgångstiden inte har ändrats. Naxos Tours tel nr är 22850 23043 Ha det gött! Lotta |
|
|||
|
|||
Hej Lotta och Ian!
Har ni öppnat än? Vi fundrar på att komma förbi imorgon kväll, äta gott och dricka jordens godaste irish coffee. Naxos är så vackert nu så man dör!! Hälsningar Mariell & Stefan |
|
||||
|
||||
Hej!!!!
Tyckte vi såg er på Paralian igår kväll. Vi öppnar på fredag för Irish coffe och STRAWBERRY DAQUIRIS!! (o annant gott...) Hoppas ni är kvar då. Ska jag boka kuddhörnan åt er? Lotta |
|
|||
|
|||
Hej Lotta
Vi skall åka till Naxos veckan innan midsommar och bara ha det skönt hoppas vi. Jag undrar om det finns snorklingskurser någonstans på ön? Vi har självhushåll så jag undrar också var det finns någon bra stor mataffär. Vi har blivit rekommenderade att hyra en bil åtminstone en dag. Vad tycker du att man "måste" ha sett på Naxos innan man åker hem. Vi är intresserade av det mesta förutom rena turistfällor. |
|
||||
|
||||
Hej
Några snorklings kurser finns det inte, det får man nog lära sej själv. I Prokopios finns det en PADI dykarskola. Det finns flera stora supermarkets. Var ska ni bo. I Naxos stad kan jag rekommendera Kouteleris Supermarket. Om ni hyr bil en dag så kan ni åka runt och upptäcka små byar och tomma stränder, det är det finaste med Naxos. Kom förbi restaurangen så kan jag visa några bra ställen på en karta. Vi ses snart! Hälsningar från ett väldigt varmt Naxos Lotta |
|
|||
|
|||
Hej Lotta. Vi är 8 personer som skall till småkykladerna i juni och landar på Naxos första natten. Har du boende för en natt eller har du något att rekomendera?
Vi kommer till naxos den 15 juni. Tacksam för svar Kent Lagerbäck |
|
||||
|
||||
Hej!
Vi har tyvärr inte plats för 8 personer hemma hos oss....! Gör en sökning på nätet så hittar ni massor med hotel och studios som man kan boka i förväg. Eller ha is i magen och hoppas att rumsuthyrarna som möter båten i hamnen har något som passar, och det har dom säkert. Lycka till! Lotta |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi skall bo på Blue Sky. Var ligger Kouteleris Supermarket? Jag har försökt att googla på detta men hittar ingen bra information. Vänliga Hälsningar Per-Åke |
|
||||
|
||||
Hej! Här är en karta. Kouteleris ligger mitt i mot hotell Porto Naxos. Ulrika |
|
||||
|
||||
Hej Per Åke
Ska bli trevligt att träffa er i Juni. Tack för erbjudandet men det är inget särskilt som jag behöver från Svedala. Du är duktig du Ulli, vill du berätta för alla på Kalimera vad Peter kallar Kouteleris....? Vi ses snart! Lotta |
|
||||
|
||||
Hörru syster yster, jag tror vi står över det!
Puss |
|
|||
|
|||
Hej!
Har tänkt besöka Naxos i Juli med tre kompisar. Hur är öns atmosfär? Vi söker sjävklart sol och bad men att träffa folk och ett bra nattliv står högt på önskelistan! Bör man boka boende i förväg om man kommer i mitten av Juli? Har du i så fall något förslag på billigt boende? |
|
||||
|
||||
Hoppsan,
här har jag varit på Naxos i snart 15år och ännu inte besökt Din restaurant. Var ligger den Lotta? Har i alla år bott hos Anna/Helena vid The Cathedral. |
|
|||
|
|||
Hej Lotta!
Vi är familj med två barn, 6 och 10 år, som ska båtluffa 26/6 till 10/7. Vi startar på Santorini och åker sedan till Naxos. Var bor man bäst med barn? Vad måste man absolut uppleva/se på Naxos? Vår son fyller 6 år när vi är där och säger att han vill ha jordgubbstårta....vilket vi sa att man inte kan fixa i Grekland.....vi kanske ska besöka er då... Mvh. Eva |
|
||||
|
||||
Hei Lotta,
Vi kom hjem lørdag etter to uker på Naxos, vår første tur dit. Vet du noe om de enorme uferdige bygningene ved Alyko, som tydeligvis har stått uferdige så lenge at de er begynt å kollapse. Det virker som om noen har hatt større visjon enn bankkontoen tillot, og aldri ble ferdig. Det finnes jo ufullførte prosjekter over alt i landet, men dette er noe av det største og mest fascinerende jeg har sett, og det er jo plassert i et helt fantastisk område, noe av det vakreste vi så på Naxos. Jeg har ikke funnet noe om dette ved å google, så hvis du vet noe om det, takker jeg på forhånd. Nysgjerrigheten ble virkelig satt i sving ved å gå rundt i området. |
|
|