Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-17, 19:47
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Jag har bestämt mig!

Bravo!!!! Vad duktig du är Helén!
Eftersom jag aldrig har rökt har jag lite svårt att tänka mig in i situationen, men jag vet vilka våndor sambon hade för 13 år sedan när han slutade. Förresten var vi inte sambo då, som tur var, för hans humör var verkligen inte att leka med under de första veckorna .

Carina
Svara med citat
Gammal 2007-05-17, 19:47
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Sluta inte skryta Hellen, sånt skryt blir man bara glad av!
Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 00:13
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Om nu någon undrar.. (säkert jättemånga)

Nejdå, jag kör bara lite terapi för mig själv, sedan är det förståss inte fel att få några ryggdunkar för de behövs fortfarande, det är en konstig känsla att sluta röka, dels känner man dig duktig och fräsch, men samtidigt är det något som gnager lite, inte hela tiden men lite då och då.

Nu är första halvåret gjort, tittar man tillbaka i denna tråden så ser man ju att det inte ligger först i hjärnloben längre i alla fall.

// Helén- som trots allt fortfarande är rädd att jag inte klarar greklandsresan.
Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 00:35
inkfishs avatar

Om du visste vad jag tänkte på dig när jag var i Grekland i juni!

Det är visserligen hela 2 år sen jag slutade. Men första dagarna av resan fick jag typ 10 impulser om dan om att ÅH vad gott det skulle vara med en cig

Men aldrig i livet att jag ger upp nu. Och efter några dagar försvann de där impulserna.

Så kämpa, du kommer att vara grymt stolt över dig själv efteråt
Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 11:21
aake aake är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag har inte bestämt mig ,dumt nog! En av fördelarna med att åka till Kreta är att det är ingen som klagar på att man röker. Där röker ju "alla", även i butiker,banker serveringar osv. Tänk så skönt att sitta på altanen med en kall Mytos och sedan tända en cig.

aake
Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 13:30
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av aake Visa inlägg
... Tänk så skönt att sitta på altanen med en kall Mytos och sedan tända en cig.....
aake

Ser mig nödgad att ändra lite i din text, du måste mena; Tänk så skönt att sitta på altanen med en kall Mythos och INTE VILJA/BEHÖVA tända en cig
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 13:32
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av aake Visa inlägg
Tänk så skönt att sitta på altanen med en kall Mytos och sedan tända en cig.

aake
Hellen lyssna INTE på aake, han är lite osolidarisk som skriver detta till Dig tycker jag!

TÄNK SÅ ÄCKLIGT det vore att göra just det efter ett HALVÅRS rökfrihet!!!!
Svara med citat
Gammal 2007-07-08, 16:58
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Jag har inte så mycket att skryta med eftersom jag tyvärr fortfarande är en Paria i Samhället... Men jag försöker vara en hänsynsfull rökare. Och när barn prata om rökning så säger jag alltid att börja röka är det dummaste man kan göra och att jag ångrar mig.

Men det kan gå för långt också. Här i Malmö försökte en advokat stämma sin granne på skadestånd och vite för att hon rökte i sin egen trädgård... Som väl var så blev målet avvisat både i Tingsrätten och Miljödomstolen. Någon måtta får det vara...

Peter
Svara med citat
Gammal 2007-08-06, 15:57
inkfishs avatar

Vågar man aktivera den här tråden lite försiktigt och fråga hur det har gått under semestern?
Svara med citat
Gammal 2007-08-06, 22:01
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Vågar man aktivera den här tråden lite försiktigt och fråga hur det har gått under semestern?
Visst fråga kan man ju alltid, frågan är väl om jag vågar svara, det gick jättebra! första dagarna..., sedan blev suget för stort, sista veckan rökte jag igen, men bryr mig inte om att fortsätta med det nu när jag kommit hem, det finns ingen vana kvar här... Eftersom jag absolut inte har någon fundering på att emigrera eller göra några längre resor till Grekland så får det väl vara så att jag röker i Grekland, inget jag hänger upp mig på, får se nästa år, då har det gått ännu längre tid och jag kanske inte känner för det, den som lever får se...
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 12:16
inkfishs avatar

Om du inte röker nu när du här hemma är det ju jättebra. Grattis
Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 13:45
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Om du inte röker nu när du här hemma är det ju jättebra. Grattis
Det kunde ju varit bättre, att inte rökt i Grekland heller, men i vilket fall som helst så röker jag inte här hemma nu, vet inte vad det var för hjärnsläpp jag fick. Ångrar mig en hel del.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 20:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Ångrar mig en hel del.
// Helén

Hellen!
Man ska inte angra det man gjort, bara det man INTE gjort!

TACK for sist! Kul var det att traffa er..vi drar till norra Naxos i morgon for att stanna sista veckan i Appolonia.

Lissi = pa vag till en ouzo mese!
Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 21:35
Eirini Eirini är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Jag har ALDRIG rökt ens en liten fimp men jag beundrar de som slutar att röka ändå. Jag vet inte hur det är att vara röksugen men jag tycker att det är jättestarkt att kunna sluta röka. Min sambo var storrökare när vi träffades och jag tänkte att ' en grek är en grek och kommer att vara rökare ... det är ingen ide att säga något'. Men jag hade fel!!! En dag frågade han mej om jag kunde säga något som kunde göra att han slutade röka och det gjorde jag.......och han slutade och har varit rökfri i 4 år!!!

Vad tror ni att jag sade som påverkade hans beslut?

Svara med citat
Gammal 2007-09-05, 21:24
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Vågar knappt säga något än....Men jag har också bestämt mig, rökte sista cigaretten kl 23.30 igår kväll och har snart genomlidit första dygnet. Vilken pärs det är trots plåsterSnälla kan någon säga till mig nu att det snart blir bättre...
Hur har det varit för er som använt plåster på nätterna...jag har aldrig varit med om en värre natt än i natt. Det stod på paketet att 3 av 10 får "livliga drömmar"...och det fick jag...sov nästan ingen djup sömn alls. Om någon haft det så här...går det över eller bör man strunta i plåstren på natten?

Malin - lätt hysterisk
Svara med citat
Gammal 2007-09-05, 21:43
Hellens avatar

Har ingen erfarenhet av plåster, men måste bara säga till dig:
Håll ut!!!!!!!!
Prova att ta av det innan du går och lägger dig, det är väl inte värre än att du får stiga upp och klistra på det igen
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-09-05, 21:50
nilams avatar

Vad använde du istället? Har testat tuggummi en gång tidigare men jag tuggade så intensivt så jag blev illamående
Malin
Svara med citat
Gammal 2007-09-05, 21:53
Hellens avatar

Använde- använder fortfarande tuggummi, tugga en stund, lägg det sedan som en snus, men nu har jag börjat med följande, tuggar och plockar ut det (gömmer det på skrivbordet)
// Helé
Svara med citat
Gammal 2007-09-05, 22:02
nilams avatar

Kanske trots allt ska testa med tuggummi... det känns ju mer logiskt att tugga i sig nikotinet när man har sug istället som med plåstren få i sig det hela tiden. Men känner du fortfarande ett sånt sug så du måste ha något? Du har ju hållt uppe länge nu.

Malin
Svara med citat
Gammal 2007-09-06, 04:27
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Det är inte lätt. Jag har hållit upp i 2 gånger 5 år men alltid torskat dit igen. Det är så enkelt att tända en cigg men ack så svårt att fimpa den. Jag har gjort ett försök att sluta men så hände det en trafikolycka med min son inblandad så då tog jag till trösten igen. Det är faktisk skönt att vara rökfri allt smakar bättre och det luktar inte illa om dig. Sedan är det ju kostnaderna, okay jag betalar bara 12,50kr per paket, men ändå är det pengar som skall ut. Grattis till alla som lyckas, men en devis är en gång rökare alltid rökare.

Uffe
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:08.