|
||||
|
||||
Sv: Pireus-Amorgos
Tänk jag minns inte alls att vandringen upp till Tholaria var så brant. Måste ha varit i god form. I vilken av byarna finns tavernan med alla vackra gamla svartvita foton från gågna tider? Om den finns kvar?
Eva |
|
||||
|
||||
Tack än en gång Sunny.
Hoppas att du får några lugna dagar nu. |
|
|||
|
|||
[Qva L;333269]Tänk jag minns inte alls att vandringen upp till Tholaria var så brant. Måste ha varit i god form. I vilken av byarna finns tavernan med alla vackra gamla svartvita foton från gågna tider? Om den finns kvar?
Eva[/QUOTE] Jag är också i väldigt bra form och kondition, MEN att ge en beskrivning upp dit och säga att det är plant..då ljuger man, det syns väl på bilderna hur högt upp THOLARIA ligger i förhållande till EGIALI ..så det är brant uppför,!!.. Sunny (som har badat hela dagen) |
|
||||
|
||||
Hej Sunny12!
Roligt att läsa om dina äventyr på, som det verkar, vackra ön Amorgos... och alla fina illustrerande bilder därtill; känns ju nästan som man varit där! Lite lata dagar för återhämtning är ju heller inte fel... simma lugnt! Simetra |
|
|||
|
|||
Citat:
Sunny(som precis har käkat middag på ASTERIA i Egiali..) |
|
||||
|
||||
Citat:
//maji |
|
|||
|
|||
Ja, det vart seafood, mums, verkligen ett jättemysigt ställe, även med skön stämningsfull grekisk musik, dit lär jag gå fler gånger, så tack för tips!
Sunny |
|
|||
|
|||
Är jag helt GALEN.. eller???
Nu har jag bokat om min hemresa, istället för fyra veckor blir det totalt sex veckor... ..skulle rest hem från Aten den 4 juni, men har IDAG ändrat min flight hem till den 14 juni!!.. Det kostade mig 1000 kr extra, men vad gör det om tusen år!! Är helt frälst i den här ön, vill inte alls åka hem!.. SÅ nu får Ni stå ut med mina rapporteringar ett bra tag till framöver, återkommer snart med fler bilder och rapporter inom kort! Sunny(som bara njuuuuter i paradiset Amorgos).. PS. Tänkte höra med Er experter om jag tar Bluestar från Amorgos -Pireus som avgår 06.00 och ska vara i Pireus 15.00, vågar jag då chansa på att hinna med flyget som går 19.30? Vill gärna vara på flygplatsen 2 timmar innan avgång, gillar inte att stressa! Senast redigerad av Sunny12 den 2014-05-21 klockan 17:54. |
|
|||
|
|||
Härligt Sunny! Tänk att Du hittade DIN Ö!
Jag är ingen expert på båtar, men jag skulle aldrig chansa på en så lång båtresa samma dag som flyget går hem! Härligt att följa Dig vidare! Lissi |
|
||||
|
||||
Ja du är underbart galen Sunny Vad härligt att du har möjligheten
att göra så! Du hinner säkert men varför avsluta en så fin semester med att "stressa" så? Boka in dig på ett hotell i Aten i Plakaområdet. Vi bodde nyligen på hotell Plaka som ligger väldigt bra till i området. Sedan har du ju en kväll och nästan en hel dag att strosa omkring där. Lovar att det är en bra avslutning //maji |
|
|||
|
|||
Men så härligt
Har med stort nöje följt dig på denna resa Sunny. Så härligt att få göra det ännu längre. Att du njutit av varje dag har märkts så väl! Tack för dina dagliga raporter och vackra bilder! Ha det fortsatt jättegott! Ylva |
|
|||
|
|||
Citat:
Våga |
|
|||
|
|||
Citat:
Tack, för svar!.. |
|
|||
|
|||
Tack för trevliga kommentarer Lissi, Maji och Ylvan!..
|
|
|||
|
|||
För några år sen åkte jag med Blue Star från Naxos samma dag som jag skulle flyga hem. Färjan blev 20 minuter försenad och var alltså i Piraeus 15.20. Jag hade ändå gott om tid och hann med en lunch i Piraeus, men då gick mitt flyg förstås en timme senare än ditt, 20.40.
Blue Star är ju stora och pålitliga färjor och med samma marginal skulle jag absolut gör om det igen. Om allt flyter som det ska så borde du ju hinna, men om du inte gillar att stressa så kanske en övernattning i Aten är att föredra För övrigt vill jag tacka för dina inspirerande vandringsreportage och ser fram emot fler |
|
|||
|
|||
Tack, Smultron!
Får se hur jag gör med hemresan, det är ju långt kvar dit....jag tror också som du att BLUE STAR är en båt som oftast håller tiderna, fast då kan det ju ist bli något strul med flygbussen, kanske bäst ändå att ta det säkra framför det osäkra alternativet! Roligt att också du uppskattar mina rapporter!! Sunny (direkt från Egiali) |
|
|||
|
|||
Hej!
Så otroligt rätt av dig! Man lever bara en gång (tror jag i alla fall) och man vet inte hur länge! Leva här och nu, göra det man vill och kan, helt rätt! Och vingård njuta ännu längre av dina härliga rapporter. Jag kommer att följa din resa från Tilos, åker ju dit på söndag. Skriver några rader därifrån. Hur gör man för att få in bilder här? Njut av semestern! ElisabethK |
|
|||
|
|||
Magnifico!!!!
|
|
||||
|
||||