![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej alla
Har nu avbokat hotellrum i Tyskland och Frankrike som vi skulle ha bilat till för att fira påsk bland annat Vi skulle även besökt min syster som bor i Frankrike och det känns givetvis trist men det får bli en annan gång. Vi får också avboka vår majresa till Grekland tyvärr men hoppas på att vi kan resa dit i slutet av september som planerat. ![]() Nu gäller det att vara positiv och hoppas på en fin vår och sommar här hemma Idag har det varit en solig och fin vårdag här i Göteborg och det var ganska många som var ute och promenerade utmed älven här på Eriksberg Jag och maken är ju pensionärer och tillhör ju riskgruppen men frisk luft och lite motion måste väl ändå vara bra Ännu har vi inga i vår familj eller bland våra vänner som drabbats men dottern är förskollärare och de är ju såklart väldigt utsatta Får hoppas på det bästa Ja det är många som blir drabbade på olika sätt och det går så fort! Nu gäller det att vi alla gör vad vi kan för att underlätta för dom som har det jobbigt utan att för den skull vara dumdristiga //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() och även smitta andra runt omkring dom på den resort dom besöker.Även om man ej själv är sjuk så kan man ju bära en smitta som andra får....är detta så svårt att förstå. |
|
||||
|
||||
![]()
På SVT står det att sammankomster med fler än 10 personer förbjuds, vilket bland annat innebär att restaurangerna stängs.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har skapat en liten sida där jag dagligen ska försöka rapportera om coronaviruset i Grekland. Jag uppdaterar sidan en eller två gånger om dagen, men om det händer något dramatiskt så skriver jag oftare.
Senaste nytt om coronaviruset i Grekland. |
|
|||
|
|||
![]()
Vårdag även här i Karlstad....vaknade i em efter natt jobb på Centralsjukhuset i Karlstad...tog en uppfriskande promenad eftersom jag undviker mitt gym just nu....det jag la märke till under denna promenad var att jag hade en person ca. 1m framför mig och en annan person ca 1m bakom....ingen gick om mig som dom brukar göra....vi gick flera personer som på rad på vår promenad...känns verkligen konstigt att leva nu.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Över 70-åringar skall vara hemma i karantän. Min mamma som är 90 var till butiken igår även om min bror som bor nära har sagt att han handlar åt henne. Men det var bara så snabbt, sa mamma. Nu är det nog slut på även snabba besök. Sverige tycks fortfarande inte ha tagit till några strikta åtgärder? / Anne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
I söndags var vi dock och tvångshandlade en stor kasse med förnödenheter och gofika + korsordstidningar och hon blev riktigt glad! ![]() Det är lite omvända roller, vad gäller förmaningar ![]() - Stanna hemma! - Prata inte med okända! - Tvätta händerna! Citat:
![]() ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Landvetter AirPort
Vi är 2 par på hela den stora cafeterian, ser ut över incheckningsdiskarna och det är fast track i alla, i princip är det folktomt. I em kommer vi till Aten, det kan bli en ny livserfarenhet. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hamnar inte Netwolf i karantän i Aten i 2 v om han åker dit?
Var på bio i går, 3 pers på 200 platser. I svt i morse bad krögare om hjälp av friska att äta lunch o middag ute, hjälpa dom överleva ekonomiskt Tvättar händerna men lever som vanlig.... Gymmet är öppet. Hoppas dom med symtom bara håller sig hemma Alla kan ju inte heller jobba på distans I Italien kan man visst hyra en hund för att kunna komma ut lite... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Om det är en mera obligatorisk karantän för t.ex Spizeman & co när de kommer till Grekland, det vet jag inte. Kanske Spizeman kan berätta sen? Men man måste ju få gå till butiken och handla om inte någon annan kan göra det. / Anne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
"Från och med imorgon kommer alla Sveriges högskolor och gymnasieskolor rekommenderas att gå över till distansutbildning, säger statsminister Stefan Löfven (S) på en pressträff. Folkhälsomyndigheten rekommenderar alltså att undervisningen i gymnasie- och högskolan inte ska bedrivas i skolans lokaler. Motsvarande rekommendation gäller för yrkeshögskolan och komvux, säger generaldirektören för Folkhälsomyndigheten Johan Carlson. – Gymnasieelever är inte i behov av omsorg i samma utsträckning som elever i grundskolan eller förskola, säger han. Samtidigt utesluts inte att samtliga skolor, inklusive grundskola och förskola, kan komma att stängas, säger utbildningsminister Anna Ekström (S)." |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Janne, ska ni testa er om det är corona ni har fått?
Krya på er!! / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nej vi ska inte testa oss, ingen av oss har sådana symtom, det är vanlig förkylning. |
|
||||
|
||||
![]()
Experter rekommenderar att du följer dina dagliga rutiner, även om du jobbar hemifrån
![]() ![]() ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Netwolf: var hittar du allt? Tack för gott skratt!
Spizeman: lycka till, håller tummarna för er! Janne: krya pä dig! Catlady, i självvald "halv"karantän pga tillhör riskgrupp ![]() |
![]() |
|
|