![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Undar om du inte är förkyld för att du har barn i den åldern som lätt drar hem vurus vilket även hoppar över till föräldrarna. Småbarnsföräldrar är oftare sjukare än andra. Annars är nikotinfria personer oftast friskare i varje fall än rökare där det finns flera orsaker till ökad sjuklighet.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kom bara på att jag måste väcka denna tråd
![]() Jag har på något sätt lyckats missa ettårsdagen av snusuppehållet ![]() ![]() Jag hade faktiskt inte tänkt sluta snusa heller för det har jag försökt så många gånger, jag bara fortsatte att hålla upp lite längre och om bara något år till så kanske jag rent av bestämmer mej för att sluta helt. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]()
BRAVO!!!
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag närmar mig 7 månader...är fortfarande fruktansvärt röksugen
![]() ![]() ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Väck inte den björn som sover....
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag hittade igen denna tråden och jag måste också få sälla mig till de som lyckats sluta röka! Ja, ja, det har bara gått 47 dagar ännu, men jag är så taggad! När jag insåg att min och min mans ciggar kostade mellan 2.500-3.000 kr per månad fick jag nog! Jag kan göra mycket roligt för de slantarna... :-) Så nu håller jag tummarna för att det här ska gå bra... Hur har det gått för er andra? Har ni lyckats hålla er rökfria? /Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis, och bra kämpat, oavsett om motivet heter hälsa eller pengar...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Karin rökfri rökare |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Lycka till!! Malin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Som jag har skrivit tidigare så slutade vi röka när vi skulle skaffa barn, det var bästa motivationen! Sen hade vi råd att åka till Grekland sommar efter sommar - och idag är vi jätterika... på upplevelser!!! Mycket pengar har vi sparat i ca 30 år (törs inte räkna efter hur mycket det blir, men säkert lång över miljonen...) och många resor har det blivit! Skulle inte vilja byta ut en enda resa med all världens cigarettpaket. Senast redigerad av Marianne den 2011-10-08 klockan 18:23. |
|
||||
|
||||
![]()
Det har gått väldigt bra för mig också tycker jag, semesterröker och feströker ibland, men är fri från nikotinslaveriet
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är nog både ock... En envis hosta (förkylnings-) och så beviset på hur mycket pengar som gick upp i rök... Det behövdes inget mer, det var dags! /Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inte klokt vad mycket pengar som "går upp i rök"! Så härligt att kunna resa för pengarna istället! Nu hoppas jag att jag klarar av det här! /Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hur klarar man av att semester- och feströka? Det var feströkandet som gjorde att jag trillade dit igen efter sju rökfria år... Jag tror på att "en gång rökare - alltid rökare" är sant. Alltså måste jag se till att ALDRIG ta en cig! /Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men festar man varje helg så kan det kanske bli svårt, vad vet jag. Härligt att inte vara slav är det i alla fall. Önskar dig Lycka Till!!! Senast redigerad av Hellen den 2011-10-09 klockan 11:49. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Å andra sidan är det ju helt onödigt att röka ibland. Men gott är det ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bra beslut! Du kommer att lyckas, och du kommer att gilla dig själv och du kommer att få både avundsjuka och berömmande kommentarer!
|
![]() |
|
|