|
||||
|
||||
Sv: Trettiotvå vinterdagar på Kreta
Men Kickie då! Skulle vi finna en köttkvarn, ja då skulle vi naturligtvis densamma dig bringa utan kostnad. Vi giva av vårt överflöd och taga som gengäld dina utomordentligt fina rapporter från ditt permanentboende på Kreta!
Hittar vi en köttkvarn, ja då komma densamma att fritt levereras till dig i Chania. Så här mellan skål och vägg undrar vi om du haver behov av svensk kaviar, Colemans senap, samt Lucullus sillburkar? Låt oss veta. Vi har ju tagit oss boende på Omalos Hotel natten mellan den 14 och 15 April innan vi far vidare till Paleochora. Därstädes kunna vi kvarlämna en kasse med prylar du kunna avhämta. Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
Vi åker också till Chania om 14 dagar, ska bo i Agio Apostoli,Stellina Village så det är nära in till Chania. Kanske har jag en gammal manuell köttkvarn, mer eller mindre komplett. Men är inte hemma förrän onsdag nästa vecka och kan kolla då. Är det mer ni behöver?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag behöver absolut inget annat. Jag har så jag klarar mig, men vissa saker är svåra, om inte omöjliga, att hitta här och jag orkar inte springa till slaktaren och be honom mala om jag vill göra leverpastej etc. Tack för att ni anstränger er, både Arne och Ingegerd! //Kikh |
|
|||
|
|||
Jag tror helt bestämt, att Du Kikh, är en människa man gärna anstränger sig lite för....Detta sagt utan att jag träffat Dig
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Men jag som känner Kickie kan bekräfta att det är så...hon är en vän som är guld värd att få träffa på sin semester <3 Malin - som längtar till fredag |
|
|||
|
|||
Citat:
slutar här... Arne..Jag hade helt missat att Ni skulle åter till Paleochora. Ha en jättefin resa och jag hoppas verkligen att Birgitta får njuta av denna tur!!! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
//Kikh |
|
|||
|
|||
Vi ses nästa vår!
Lissi |
|
|||
|
|||
Hej
Något som slår mig när man loggar in på Kalimera och läser inlägg är, hur snälla och hjälpsamma alla är. Det är ku,l i en värld där det så ofta är tvärtom. För det första kan man få alla tips och råd man behöver. Dessutom hjälp med köttkvarnar och sill. Vilket forum! Jag är stolt och glad att jag får tillhöra er. Nu kanske vi flummade loss här på Arnes och Birgittas blogghörna. Förlåt i så fall, men jag var tvungen. Åse |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||