![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och nu har Eurovision S.C.🎶 ställts in
![]() ![]() / Kajja 😥 |
|
|||
|
|||
![]()
Där kan jag hålla med dig,när äntligen rätt låt vann
Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Jag rapporterar efter bästa förmåga om coronaviruset i Grekland på Kalimera. Jag uppdaterar sidan en eller två gånger om dagen, men om det händer något dramatiskt så skriver jag oftare.
Här kan ni läsa om dagens händelser i Grekland. |
|
||||
|
||||
![]()
Så här blev min Coronadag 2020-03-18:
Buss till jobbet, går in via bakdörrarna enligt ny svensk sed. Vid framdörren står ett gäng ungdomar och gapar på busschauffören. -Öppna dååå!! Likadant vid varje hållplats. Trodde dom läste om allt på sociala medier..men inte detta uppenbarligenl Framme i centrum påväg till butiken passerar jag nagelstudion. Där är det full aktivitet! Unga tjejer sitter och får sina plastnaglar påklistrade inför helgen. -Okey..lite sjuk idag men kolla mina naglar!! I min tomma, men nu överstädade butik råder ett kusligt lugn trots härliga soullåtar i högtalarna. Varje..ja varje.. (4 st) kunder som var inne idag pratade om viruset. Det lustiga var att alla sa att dom ville bete sig som vanligt. -Händer det så händer det..tja!! Torrmoppar golvet vid stängning..inte många dammkorn där inte!! Låser å tänker "Hej då macken..ses imorr'n". Mitt älskade jobb..Måtte vi fixa detta!! Blundar med både ögon o öron inför stundande förhandlingar. Låser dörren på öde gata. Passerar krogarna längs vattnet..i ett fönster skymtar en flaska i en ishink och jag hinner tänka: Vad firar dom?! / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Janne, du skriver att Skiathos borgmästare skrivit brev till regeringen. Måste säga att det är Skopelos Mayor Stamatis Perissis som gjort detta! Källa: dailynews.wordpress.com Daphne, som driver sidan har hittills inte haft fel, vad jag vet i alla fall. Hon bor ju på Skopelos.
Hoppas du blivit av med förkylningen! Catlady som önskar hon vore på "Skorpan"(Skopelos") |
|
||||
|
||||
![]()
Kajja, förstår din oro precis. Butikerna här i Finland är också tomma, man behöver verkligen inte tvinga dem att stänga, de gör det ändå eftersom kunderna försvinner.
Det där med grekiska öar som önskar att folk inte skall komma dit nu är också helt förståeligt. Det är samma sak med oss som bor på landet där det finns många sommarstugor. Nu kommer de ju hit och drar eventuellt viruset med sig. Men ännu värre är det förstås för grekiska öar. Att isolera dem skulle väl i princip vara ganska enkelt. Här i Finland är vi nu mer eller mindre stängda till efter påsk. Det är bara att önska att situationen skulle lätta efter det. Och tänk hur mycket mat folk kommer att bunkra till påsken? Kanske måste man ta till restriktioner? / Anne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag mår bättre, tack! |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med. Jag tycker nog att det vore smart att stänga alla öar som ännu inte har någon smitta.
|
|
||||
|
||||
![]()
Dom lät Mamas vinna svenska uttagningen, för att dom skulle bli minst ledsna om det ställdes in, då de ändå var med förra året...
![]() ![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Sen vill jag säga att: Jag blir tokig på alla dubbla budskap som bättre vetande förmedlar. Nu visar TVn heltäckta män i galonbyxor och visir som sprutar medel från stora behållare. Virusutrotare?! Samtidigt som nån forskare säger att "det är som en vanlig förkylning" Attjo på den ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg har forstått og har fått det bekreftet her, som Kajja opplever butikker har nesten ikke kunder, busser bruker kun bakre dør... og det er oppfordet til å unngå all unødvendig sosial kontakt...
Derfor ble jeg ![]() De hadde reportasje fra de populære Vintersport/ Skistedene Trysil i Norge og Sälen i Sverige.. I Trysil var det folketomt i heiser og bakker, Stengt. Mens i Sälen var det et yrende liv fullt av glade mennesker i bakkene, på uteserveringen og tett av folk inne på Afterski.... Eieren(?) som ble intervjuet sa dette var tillatt i Sverige, fortsatt kan man ha arrangement med inntil 500 samlet..stemmer det? |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Kari. Det stämmer. I Sverige är det tillåtet med samlingar på max 500 personer. MEN, det diskuteras om att stänga skidorterna med och det är väl i så fall dags nu, när påsken står för dörren.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Allt är så tyst o lugnt, vi är vana i staden att väckas av stojande skolbarn o knattrande mopeder, så vi sover automatiskt lite längre o fikar frukost under lång tid.
Eftersom vi inte ville åka tåg i tisdags när vi kom, så har vi en hyrbil som vi kör runt grejor med. Allt från målarfärg till plankor, som vi inte kan transportera varken på mc eller vår lilla cab, vi tänkte länge på hur vi skulle göra o så löste sig allt. Hustrun skulle bada idag, men det var blåsigt så det blev inget av ned det. I morgon ska vi tillbaka till Atens flygplats o lämna bilen, hustrun ska köra grekisk motorväg för första gången i livet och vi lämnar då civilisationen o åker till sommarhuset, för 1 veckas isolering. Hon tycker att det ska bli skönt att köra själv utan tjatig gubbe som hela tiden ska "hjälpa" henne. |
|
|||
|
|||
![]()
https://www.expressen.se/nyheter/cor...n-dag-for-dag/
Kunde minskat 95 % om de vidtagit åtgärder. I vanlig kommunist anda skall man gripa folk som vill berätta sanningen o varna andra Men sen går det till slut inte..... |
|
|||
|
|||
![]()
Kajja lite tröst..
Lina Hedlund har dragit ihop folk hemma i vardagsrummet,går att se på Facebook Karantänsessions.Tittar nu,bra initiativ ![]() Senast redigerad av piam den 2020-03-19 klockan 17:10. |
|
|||
|
|||
![]()
Det är ju för alla naturligtvis.
Gick lite fort när jag skrev. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Pia, jag har inte Facebook.
Får bli lite Carpool Karaoke istället ![]() ![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det är en öppen sida
|
|
||||
|
||||
![]()
Det första fallet har nu rapporterats i Dodekaneserna. Det gäller en sjuksköterska vid Karpathos Health Center.
Fler nyheter från idag finns här. |
![]() |
|
|