|
||||
|
||||
Re: Kreta i Vinterskrud 2013 - 2014
Tusen tack för denna resan!
Jag önskar er allt gott o det inkluderar en behaglig resa hem. // KR |
|
|||
|
|||
Sv: Kreta i Vinterskrud 2013 - 2014
Arne och Birgitta tusen tack för denna resa,kommer att bli lite tomt nu när det inte finns en dagsrapport att läsa.
Välkomna tillbaka till Sverige och kylan,här i Boden är det just i detta nu -32,8 grader.Frågar du mig så tycker jag att det ONÖDIGT kallt Än en gång tack för denna resa!! Monica |
|
||||
|
||||
Jag tackar också så mycket för era dagliga rapporter! Era vinterresor har fått mig att allvarligt fundera på att göra en lågsäsongsresa till Kreta någon gång. Ha en trevlig hemresa och välkommen till ett kylslaget Norrland
Maria, från ett Norrbotten i -30 grader |
|
||||
|
||||
Varmt tack för en spännande resa!
|
|
||||
|
||||
Tack för denna tur och välkommen hem till kalla nord -31 ikväll. Fina bilder och intressant läsning
|
|
|||
|
|||
A och B! Jag är inte lika morgonpigg som ni är, utan har därför börjat dagen med att, fortfarande under duntäcket, läsa den senaste rapporten från Kreta. Sämre uppvaknande kan man ju ha, så det blir lite trist att det nu blir ett uppehåll till er nästa greklandsresa. Tack för den här tiden och välkomna hem till en temperaturskillnad om närmare 50 grader!
|
|
||||
|
||||
Riktigt så hemskt som 50 graders temperaturskillnad är det inte. Vi har -15 men även det kan ju kännas kallt men lindring i kylan väntas. Det är Norrbotten och norra Västerbotten som har haft riktigt kallt. Här i Umeå har det varit ganska normalt den sista tiden men mindre snö än vanligt. Eva
|
|
||||
|
||||
Sv: Söndag 19 Januari. Chania
Stort, stort tack för alla rapporter och alla bilder.
Det är otroligt så fort tiden går. Nu sitter ni på planet hem, och jag ser redan fram emot när ni sitter på planet ner till Grekland igen. Välkomna hem! |
|
||||
|
||||
Tusinde tak for rejsen. En trøst, at I snart skal afsted igen
|
|
||||
|
||||
Måndag 20 Januari. Athen Aprport
Måndag 20 Januari. Athen Airport
En vacker morgon även idag, men lite blåsigt på morgonen. Vår förbokade taxi hämtade oss vid hotellet prick klockan åtta för färden ut till flygplatsen. Resan tog 20 minuter och föraren äskade 21 Euro i åkdonslega. Han fick 25 för lugn och säker körning. Våra tvenne ränslar incheckades på genomgående bokning och tar vägen till Stockholm utan vår medverkan. Så skönt. Igår vid femtiden gick vi ut att finna Taverna <svarta Fåret, belägen endast ett par hundra meter från hotellet. Vi (Arne) lyckades ändock med konststycket att styr stegen fel. Vi hamnade vid en stor fotbollsstadion men kunde via att följa strandvägen trassla oss tillbaka till området bakom hotellet. Där fann vi en liten Taverna, men de serverade bara ekologiskt odlad mat, så det fick i stället bli ett vederkvickande krus vitt vin. Vinet var säkerligen ekologiskt det också, det smakade som Gubben Carléns snabbvinsats, färdig på 14 dagar… Så rundade vi vårt Hotel och gick in på den fina tavernan Glossitses där vi spisade för ett par dagar sedan. Arne fick sin goda lever och Birgitta sin goda soppa. Arne ömmade för en smutsig och luggsliten strykarkatt som lagt sig under en parkbänk vid kajen. Genast beställdes ett stort fat med ”Small Fishes” de där grillade småfirrarna vi aldrig äter att traktera katten med. Fiskfatet kom snabbt in och Arne agerade kypare och bar ut fatet till den hungriga katten. Åtgärden var nog mera behjärtansvärd än väl genomtänkt. Från ingenstans dök det upp ytterligare ett tiotal strykarkatter och ett vilt slagsmål uppstod. Tallriken välte och firrarna for åt alla håll. Nog om detta nu. Hem till Hotellet att natta vid niotiden Lite bilder från gårdagen ligga strax inne i galleriet under ”Måndag 20 Januari” Nja, strax och strax,, Vi får försöka när vi kommer till Copenhagen om ett par timmar. Nätet här har segat ner sig... Arne och Birgitta |
|
|||
|
|||
Tack för alla stunder, därnere och hemifrån här.
Superkul i vanlig ordning. Ha set gott! Hälsar Paul |
|
||||
|
||||
Tack för trevlig läsning från greklandet .
Från värme till kyla kommer ni hem. Solhatt till pälsmössa Trevlig tripp hem! Birgitta |
|
|||
|
|||
Tack för att vi fått resa med er! Jättetrevligt
Carina |
|
||||
|
||||
Nu bara -9 så ni kommer hem till rena januarivärmeböljan.
Eva |
|
||||
|
||||
Den ekologiska tavernan ligger strax efter svarta fåret så ni passerade tavernan på er väg från stadion till hotellet. Hoppas ni nu har en behaglig hemresa! Jag ser fram emot er nästa resa till Kreta... eftersom det är samtidigt som min nästa resa
// Malin |
|
||||
|
||||
Måndag 20 Januari. Arlanda. Second opinion
Ja, nu har vi anlänt till Arlanda. Alla bilderna från gårdagen ligga nu inne i galleriet. "Måndagsgalleriet"
Våra ränslar äro emellertid på driven. De fanns ej med på bagagebandet när vi till Arlanda anlände för dryga timmen sedan. Vi reklamerade ränslarna och sitta nu på inrikes å bottenvåningen att dela en dyr öl av märket Eriksberg. Vårt flyg hem till Umeå avgår vid niotiden i afton. Hela resan hem har gått väldigt bra. Vi har från Athen till Copenhagen samt Copenhagen - Arlanda haft förbokade platser med extra benutrymme. End and Out Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
Välkomna till Sverige igen. Undrar om era väskor tog samma resa hem, via Österike som våra gjorde på vägen ner. Vi har ännu inte fått svar från SAS. Väntar med spänning
Lena |
|
|||
|
|||
Osis med bagaget, men det kommer väl så småningom... Stort TACK att vi fått följa med er på ännu en resa. Väntar med spänning på nästa.
Nickelena tackar och bockar |
|
|||
|
|||
Ha det bra nu hemma och tack för en underbar resesberätttelse!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Cyrene |
|
|