Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-09-08, 15:06
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Loukaniko - grekisk korv

Lissi, vi var på Alaloum, den finnes fremdeles og har veldig god mat. Alt i gamlebyen er jo egentlig nær Syntagmaplassen, Alaloum ligger bare et par små kvartaler ifra.

Epi Skinis er også glimrende, den ligger på Amalias-gaten, veldig hyggelig inne, du blir sittende og granske alle teaterplakatene mens du spiser deilig gresk mat, av og til med en liten vri.

Kjempegode, grillede tsipoures (fisk) får du på Karima Kastro, men den skal stenge for oppussing i vinter, og jeg vet ikke når de åpner igjen. Veto har også deilig mat, og også der er det fint å sitte inne.

Adresser og mer finner du her: http://www.visitnafplio.net/visitnaf...3_Entry_1.html

Det er også kommet flere små, koselig mezedoupolier i det siste, men de har jeg ikke hatt tid til å teste ennå. Jeg gleder meg til å gjøre det!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-09-08, 17:07
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 6 126
Standard Sv: Loukaniko - grekisk korv

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg

Kanskje på tide å utforske tavernapølsene i Nafplio
Det skulle jag uppskatta och säkert många andra också! Har kollat din nätsida, håller på och läser allt där när jag har lite extra tid då och då. Och, även om man inte äter kött så kan ju samma taverna ha annan god mat också. Mezedes är ju så gott och även jag gillar grekisk grönsaksmat.

/ Anne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT