|
Visa resultat för omröstning: Vilka kategorier ska vara med i årets fototävling? | |||
Båtar | 44 | 59.46% | |
Djur | 11 | 14.86% | |
Grekisk vardag | 35 | 47.30% | |
Kulturkrock | 16 | 21.62% | |
Natur | 19 | 25.68% | |
Otypiskt Grekland | 9 | 12.16% | |
Semester | 15 | 20.27% | |
Tavernor | 19 | 25.68% | |
Trafik | 15 | 20.27% | |
Typiskt Grekland | 44 | 59.46% | |
Flervalsomröstning. Antal röster: 74. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
Sv: Fototävling 2008
Diskusjonen om at det vi oppfatter som utypisk gresk ofte ikke er det i virkeligheten, kan like gjerne overføres til hva vi oppfatter som typisk gresk. Når jeg forteller mine greske venner at for en skandinav er det typiske greske huset en "hvitkalket kube" synes det det er underlig. For dem er det slett ikke typisk gresk, fordi så få hus faktisk ser slik ut - bare ute på noen små øyer, sier de. Gamlinger på esel er heller ikke typisk gresk for dem. Og sånn kan jeg fortsette.
Vi oppfatter vel kategorien typisk gresk som hva som er typisk for oss, nordboerne. Da kan vel kategorien utypisk gresk ha samme utgangspunkt! Og jeg er enig med Lissi. Noen kategorier, særlig Beste Bilde, blir veldig åpne for tolking, og kan godt være mer presise. |
|
|||
|
|||
Den "vandrade" på Amorgos för några år sedan. Jag blev så paff när jag såg den att jag glömde ta en bild...
Peter |
|
||||
|
||||
Var skulle den här bilden platsa?
|
|
|||
|
|||
Absolut i klassen "Bästa typiskt grekisk vardag" klassen och även roligaste bild om den kategorin fanns....
Mycket "lättplacerad" bild m a o Lissi |
|
||||
|
||||
Hahahaha, så roligt har jag inte haft sen TV'n kom till byn... Sven |
|
|||
|
|||
Men... men... men... Jag vet inte vad jag ska säga! Bara i Grekland kan man få till det så. Jag skrattade så jag höll på att pinka på mig. Underbar bild! Var är den tagen?
Peter |
|
||||
|
||||
Jag har i alla fall fått en lika dan bild från Tyskland.
Chras |
|
||||
|
||||
Tyvärr vet jag inte var den är tagen, har fått den skickad till mig av en kompis.
|
|
||||
|
||||
Det har inte kommit några röster på länge så jag stänger omröstningen. Kategorierna blir Bästa bild, Båtar och Typiskt Grekland. Information om tävlingen kommer inom kort.
|
|
|