Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-07-20, 13:44
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Paleochora live

Tack alla! Har nu även besökt polisstationen eftersom hålen i muren/ trottoaren ej åtgärdats trots påtryckning av haris o flora , och anmält olyckan samt till borgmästaren som sig bör! Jag är ej den första som trillat dit utan många före mig !
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-07-20, 13:50
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Paleochora live

Undrar om någon vet hur det funkar om privata aletnativet var det enda alternativet då olyckan var akut ? Fanns ingen allmän sjukvård att tillgå i närheten ... Det får bli som det blir , spar alla papper och kvitton och tar itu med det i Sverige . Nu bara glad att läget är under kontroll !
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-07-20, 14:03
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 413
Standard Sv: Paleochora live

Hei.

Vær klar over at kortet vi får fra myndighetene kun gjelder for helsehjelp på lik linje med det aktuelle utlandets regler. Jeg går ut fra at dette er likt for Norge og Sverige. Bla. betales det ikke for hjemtransport ved sykdom. Derfor anbefales det i Norge å skaffe seg reiseforsikring i tillegg.
Noen betaler reisen med kredittkort, og disse kan nok ha regler som jeg ikke kjenner godt nok, men etter det som står i avisene er de ikke "vanntette" de heller.

Min datter ble behandlet ved privat klinikk ved akutt sykdom på Krpros i sin tid. Det gikk veldig greit for seg og de ringte oss fra denne sentralen som ligger i København og fulgte henne opp. Hun fikk til og med besøk av den norske sjømannspresten på stedet.

Vi har helårs reiseforsikring i Europeiske, vi har fått hjelp både ved sykdom og tyveri og dette har fungert aldeles utmerket.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-07-20, 16:01
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Paleochora live

Jeg håper såret/skaden din gror raskt og fint, litentuva

- det kunne gått verre, selvsagt, m e n , det er m e r enn ergerlig å bli hindret i deilige bad i ( deler av) ferien
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-07-20, 17:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 537
Standard Sv: Paleochora live

Men så trist! Hoppas att du trots skadan kan njuta av semestern.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2012-07-20, 17:55
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Paleochora live

Får försöka omprioritera vad jag ska njuta av finns ju så många olika saker som ger njutning i Grekland , inte bara bad !
Svara med citat
  #27  
Gammal 2012-07-20, 18:10
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 537
Standard Sv: Paleochora live

Kan du gå?
Svara med citat
  #28  
Gammal 2012-07-20, 18:50
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Paleochora live

Sakta korta sträckor , men blir bättre om nån dag !
Svara med citat
  #29  
Gammal 2012-07-20, 18:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 537
Standard Sv: Paleochora live

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
Sakta korta sträckor , men blir bättre om nån dag !
Härligt! Njut av livet, trots fadäsen med det dumma hålet.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2012-07-20, 19:12
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Paleochora live

Så lätt det händer. Alla dessa hål som finns överallt, man kan aldrig gardera sig och snublar gör man ju lätt om inte uppmärksamheten ligger vid fötterna hela tiden. Men man måste se upp ibland också. Förra året gick jag rakt in i en balkong i Paleochora just för att uppmärksamheten var vid fötterna, en ordentlig smäll fick jag och hamnade på gatan så lång jag var.
Skönt att du tycks vara vid gott mod och förhoppningsvis kan glädja dig över framsteg för varje dag. Fortsätter ni turen till Glykeria vid Elafonissi? Ni har säkert bil själva så turen fortsätter nog som planerat. God bättring!
Svara med citat
  #31  
Gammal 2012-07-20, 19:55
pollebosse pollebosse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 602
Standard Sv: Paleochora live

Aj, det var tråkigt!
Men skönt att det inte blev ett helt sammanbrott utan att du kan hanka dig fram.
Tycker på något sätt att det är en fin plats i världen att få ta det i "slow-motion".
Hoppas på snabb bättring för dig och att sista tiden blir njutbar.

Paul
Svara med citat
  #32  
Gammal 2012-07-20, 22:34
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Paleochora live

Det kan funka med ersättning för privat sjukvård. När mellansonen blev pååkt i pisten i Mayrhofen, så valde vi det närmaste sjukvårdsalternativet, vilket visade sig vara privat. Vi ringde försäkringsbolaget, som sa ok. Vi fick kvitton på allt och när vi kom hem anmälde vi skadan. De reglerade allt (inkl omkostnader) per telefon utan att vi behövde skicka in kvitton. Överraskande smidigt
Svara med citat
  #33  
Gammal 2012-07-21, 08:35
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Paleochora live

Har samme erfaring med full erstatning for prival legebesøk på skiferie i Ischgl i Østerrike. Dette var med Europeiske.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2012-07-21, 09:50
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Paleochora live

Efter sömnlös natt men vid hyfsat gott mod lämnar vi nu fina paleochora för en förhoppningsvis mindre äventyrlig vistelse på glykeria i elafonissi !
Svara med citat
  #35  
Gammal 2012-07-21, 15:36
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Paleochora live

Där får ni det garanterat avkopplande. Så härligt!
Svara med citat
  #36  
Gammal 2012-07-22, 13:53
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Paleochora live

Ha de bra Litentuva med familj!!!
Svara med citat
  #37  
Gammal 2012-07-22, 14:19
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Paleochora live

Skadade 2 fingrar förra året nere i Reth,,,hamnade i en liten grop uppe vid huvudvägen..för att fixa det greppade jag tag två fingrar i ett rostigt nät,,,Sjukhuset i Reth...stelkrampsspruta,,och antibiotika,jag hade stygn i 17 dar (vi var där 3 veckor)Men jag kunde ju bada,även om det såg ut som om jag ropade på hjälp.hade högra handen uppsträckt..Betydligt jobbigare med ett knä...Kämpa på LitenTuva.
Svara med citat
  #38  
Gammal 2012-07-22, 18:15
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Paleochora live

Fick sjukvård för ca 5 år sedan med utskickad kirurg från sjukhuset, stygn,smärtstillande, antibiotika, "hembesök" två gånger på hotellet. Inte en tanke på om det var privat eller inte. Men läkaren ringde SOS innan han började behandlingen. Fick tillbaka alla utlägg+ kostnader för förlorade resedagar. När man råkar illa ut är ju inte det första man tänker på om det är privat eller inte. Ibland får man vara glad om det finns någon som kan lappa ihop en. Hade försäkring (som jag av misstag hade bokat ) hos Europeiska. Har idag en extra försäkring hos Folksam, ska kolla upp noga vad som egentligen gäller. God bättring på dig litentuva och ha en fortsatt skön, och stillsam, semester!
Svara med citat
  #39  
Gammal 2012-07-23, 08:52
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Paleochora live

Om läkaren kollat innan med SOS och de gett klarteckan betalas naturligtvis även ersättning för privat sjukvård. Det kanske andra försäkringsbolag också gör även utan föregående kontakt beroend på hur svår/akut skadan är och vilken tillgång på offentlig vård som finns. Tror att Europeiskas försäkring som jag personligen inte har någon erfarenhet av kanske är mer heltäckande att den som följer med hemförsäkringen hos andra bolag. Oftast är kostnaden för polikliniska besök inte så hög utan det är mer allvarliga saker försäkringen behövs för. Ex sjukhusvistelse, hemtransport etc

Själv har jag Länsförsäkringar sen många, många år och nästan inga skador. När de känner till en och kan se skadehistoriken över lång tid har jag uppfattat att de varit väldigt enkla att ha att göra med de få gånger det behövts. Fick en glasögonskada för ett par år sedan och det var en snabb och mycket obyråkratisk handläggning. Jag gillar att de har lokala kontor som det är enkelt att besöka om det behövs.

Eva
Svara med citat
  #40  
Gammal 2012-07-23, 10:59
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Paleochora live

Dette er et viktig tema og mye god informasjon som kommer frem, men skulle gjerne sett at det ble laget en egen tråd om temaet for jeg vil neppe huske å søke etter Paleochora live hvis jeg trenger informasjon om sykeforsikring! En tanke for moderator å se på?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT