|
||||
|
||||
Sv: Guldkorn-"måsten"
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
En undran -vart är denna "tråd" flyttad?
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
heheh ja nu vet ni vad begleri e oxo
det e som en drog har man vant sig so kan man inte vara utan |
|
||||
|
||||
Jag köper alltid olivtvål, honung, kryddor och andra lokala produkter.
Tycker att det är roligast om honungen är gjord av lokala biodlare. Inte så kul att köpa honung från Kreta när man är på Paros exempelvis. Hittade ljuvlig honung på Kea nu senast, men den är så gott som slut... På Kea fanns också en sorts godsak som hette Pastelli som var riktigt gott(men sött!) Några flaskor retsina brukar det också bli. Sedan köper jag alltid fästinghalsband till mina hundar(kostar i Sverige ca 300 kr och i Grekland endast 11 euro!) Brukar också hitta bra och billiga vanliga halsband till hundarna i zooaffärer. Fanns i Paroikia(Paros) bland annat ett brett läder halsband för 12 euro, för ett liknande hemma skulle priset vara minst det dubbla. //Stina Senast redigerad av Stina den 2005-12-17 klockan 19:59. |
|
|||
|
|||
Hej
Jo, det blir ju alltid lite Ouzo och liknande, läderbälten, kryddor, honung, olivolja - även om det finns bra att köpa hemma är det kul att ha lokalt odlad med sig hem. \Anders |
|
||||
|
||||
Citat:
//Gunilla |
|
||||
|
||||
På Brettos avslutade vi våran Atenresa och skålade för er alla. Karin och Bosse med ouzo och jag med mandarinlikör Ouzon var stark,märkte jag på någon
Riitta |
|
|