Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-05-20, 22:31
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Jaa, vist e det skönt, det e så stressigt hemma med tider o måsten. Och jag e ensamstående dessutom!! Vi brukar ta siesta på e.m. sen e det middag o uppesittande tills vi däckar....jag e tvärtom en nattuggla, MEN det e mig som du ser först på stranden på morgonen oxå!! Morgondopp, en kopp rykande kaffe i solstolen o varför inte en långpromenad bort mot kalamaki innan stranden är full av folk. Och jag lovar: livemusik, karaff med grekiskt vin o god mat på vårat favoritställe.....då känns inte sova så viktigt längre! Ps. våran semesterhobby är att bygga största o bästa sandslotten!!!! Ds.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-05-25, 07:35
Majakå Majakå är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Åh, vi hjälper gärna till med sandslottet! När man sitter vid frukostbordet och tittar ut på ännu en gråmulen svensk morgon som troligtvis är början på ännu en regnig gråkall dag så längtar man ännu mera! Åh, jag vill ha ljus, sol, värme på mig! Men nu är det snart dags att räkna ner, mindre än två veckor kvar!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-05-26, 00:51
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Ja, inte långt kvar, eller som min son sa på blandad grekiska o svenska: simera ine dheka imeres kvar till vi ska åka till grekland! idag är det 10 dagar kvar menade han!
hoppas nu bara på bra väder!! kan ju va lite osäkert, men förra året den här tiden va det riktigt varmt!!!! köpt ny bikini idag ( plus betakaroten-tabletter o nån utrensnigskur som va bra) bara o vaxa benen o packa kvar nu!! barnen har redan "provbadat" med badkläderna på i badkaret, hihi.
resfeber snart......// Mia
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-05-26, 17:52
Majakå Majakå är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Idag har vi köpt en ny resväska:-) En gick sönder på hemvägen förra året...Så nu kan vi åka snart! Och Olivia fick nya badbyxor idag, jag köpte till mig förra helgen! Gud vad det ska bli underbart! Ja, precis den här veckan var vi där förra året, då var det 34 grader varmt när vi landade den 23:e, och solen lyste från en klarblå himmel hela veckan...hoppas på något liknande de här två veckorna!
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-05-27, 00:17
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Ja vi får nog bra väder. Fick sms från Tasos idag, det va hot and sunny!!! Han skrev oxå: maybe u will get brown this time! Och jag blir brunare än han Inne o jobbar hela sommaren.
Här har man varit på lokala pizzerian o tagit några glas vin o laddat inför resan....snart bara en vecka kvar! ska bli så kul! Vi ses säkert på arlanda, kul me nya resvänner som gillar samma ställe som oss. Jag o mina föräldrar blev bekanta med ett par i 50 års åldern för några år sen när vi va där, o vi har fortfarande kontakt, förra sommaren åkte jag till Zakynthos själv med dom o vi hade det skitkul!! Dom ska dit me mina föräldrar i september igen, kanske jag o kidsen hakar på då? vi får se.. Ha det bra // Maria
Svara med citat
  #26  
Gammal 2007-06-02, 09:07
Majakå Majakå är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

Åh, nu får man se hur du ser ut, Mia, kul! Hoppas jag får syn på dig på Arlanda!:-) Har du fått någon rapport om vädret på zakynthos av dina vänner där? Jag vill att det ska vara varmt och soligt! Men det verkar inte riktigt så, eller...? Nu är det dags att börja packa snart! /Maria
Svara med citat
  #27  
Gammal 2007-06-02, 18:10
moro mous avatar
moro mou moro mou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Kista
Inlägg: 130
Standard Sv: Lagana 5 Juni-07

hej, ja fast jag är mörkare nu, rödbrun typ! det sista jag hörde för nån dag sen va att det va varmt o soligt iaf! vi får hoppas på det...jag är så vit nu så det blir spf 15 o skugga första tiden... vi ses säkert på arlanda, nu vet du ju hur jag ser ut, mina barn är ljusa o min dotter har ljusrött hår ända ner till rumpan o min mamma är kort o blond. snart tisdag, yippie!! hälsningar // Maria.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT