Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2010-01-26, 11:17
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av Stina Visa inlägg
Hur kan man leva med sig själv sedan?
Exakt så tänker jag med...
Och allt mitt hopp jag ställt till min väns mamma är ute. Hon kunde inte ta missarna pga ett barnbarns allergi.
Vad ska jag göra? Finns det verkligen inte någon kalimerian med ett stort hjärta där ute som vill ha ett par underbara missar?
Svara med citat
  #22  
Gammal 2010-01-26, 11:38
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Exakt så tänker jag med...
Och allt mitt hopp jag ställt till min väns mamma är ute. Hon kunde inte ta missarna pga ett barnbarns allergi.
Vad ska jag göra? Finns det verkligen inte någon kalimerian med ett stort hjärta där ute som vill ha ett par underbara missar?
Kan du tänka dig att ha dem på ett katthem, min vännina jobbar ideelt på ett katthem i Haninge tror jag att det är.
Där kommer många katter in och personalen är jättebra med katterna, enligt min vännina som är en stor kattvän. Hon har själv tagit hand om 2 hittekatter så hennes liv är katter.

Är du intresserad kan jag ringa och höra med henne hur det går till

Monica
Svara med citat
  #23  
Gammal 2010-01-26, 12:16
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Mitt råd till dig är att inte ta ner katterna... men om du inte finner en annan lösning så är det inte så problematiskt du tar rabies sprutan i Sverige efter 120 dagar gör du testet i Grekland, Naxos kan ju inte vara utan veterinärer? om inte annat så finns ett bra labb i Aten. Testet är ok ny spruta dagens rabies sprutor håller i 2 år. Alla dessa uppgifter förs in i passet och när du ska åter sverige skall de avmaskas och detta skrivs oxå in i passet.

Lycka till Camilla
Svara med citat
  #24  
Gammal 2010-01-26, 16:05
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av monica Visa inlägg
Kan du tänka dig att ha dem på ett katthem, min vännina jobbar ideelt på ett katthem i Haninge tror jag att det är.
Oh... jag vet inte faktiskt. Det känns taskigt att lämna dem på ett katthem där de kan sitta gud-vet-hur-länge utan att få ett nytt hem. Sitta och trängas i små burar och... nej. Jag får ont i hjärtat av blotta tanken. Och tioåriga katter är inte så eftertraktade. Alla vill ha kattungar...

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
Mitt råd till dig är att inte ta ner katterna... men om du inte finner en annan lösning så är det inte så problematiskt du tar rabies sprutan i Sverige efter 120 dagar gör du testet i Grekland, Naxos kan ju inte vara utan veterinärer? om inte annat så finns ett bra labb i Aten. Testet är ok ny spruta dagens rabies sprutor håller i 2 år. Alla dessa uppgifter förs in i passet och när du ska åter sverige skall de avmaskas och detta skrivs oxå in i passet.
Lycka till Camilla
Det är många olika bud på detta, men jag har fått rådet att kontakta en veterinär i Grekland. Mail är skickat men känner jag grekerna rätt så kommer de inte stressa ihjäl sig med att svara
Sprutan jag gav till missarna var Nobivac Rabies och den räcker i 3 år.
Naxos kan inte göra någon antikroppskoll, utan då måste man bege sig till Aten. Himla krångel. Tänk om vi människor skulle behöva gå igenom allt detta för att få resa? Allt vi behöver är ett personbevis för att få ett pass - sen är det bara att åka.
Kanske ska jag ta lite rabiessprutor också, vem vet vad jag bär på?
Svara med citat
  #25  
Gammal 2010-01-26, 18:15
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av Stina Visa inlägg
Nej! Här måste jag få protestera! Man ska inte avliva ett friskt djur!
För tydlighets skulle vill jag säga att jag håller fullkomligt med dig. Men tyvärr kan man hamna i en situation där det är den enda lösningen. Hur tråkigt det än är... Man jag har också avstått från att flytta ner för att undvika att hamna i den situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av monica Visa inlägg
Kan du tänka dig att ha dem på ett katthem
Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Det känns taskigt att lämna dem på ett katthem där de kan sitta gud-vet-hur-länge utan att få ett nytt hem. Sitta och trängas i små burar och... nej. Och tioåriga katter är inte så eftertraktade. Alla vill ha kattungar...
Det är vare sig någon bra eller snäll lösning att lämna dem på ett katthem. Vad ett katthem eller organisation bäst kan hjälpa till med är en direkt omplacering.

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
...du tar rabies sprutan i Sverige efter 120 dagar gör du testet i Grekland.
Tror jag inte accepteras. Det måste nog vara dokumenterat att sprutan tagit annars kommer de nog inte in i Grekland. Risken finns att de hamnar i karantän. Testet måste göras i Sverige och föras in i katternas pass. Hur skulle det bli om sprutan inte tagit? Då är katterena utan skydd! Det är inte helt ovanligt att rabiessprutan inte tar första gången! Men kolla det för säkerhets skull.

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Kanske ska jag ta lite rabiessprutor också, vem vet vad jag bär på?
Rabies är nog ingen större fara... Men en räjäl dos Anti-Greklandsvirus vore nog inte fel!
Svara med citat
  #26  
Gammal 2010-01-27, 10:42
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Sprutan jag gav till missarna var Nobivac Rabies och den räcker i 3 år.
Naxos kan inte göra någon antikroppskoll, utan då måste man bege sig till Aten. Himla krångel.

Min erfarenhet är att om inte antikroppskoll finns på plats går man till en veterinär som sedan skickar blodprovet till Atens labb.
Men jag förstår Dig det är krångel och inte bara det blir ju även känslomässigt jobbigt skiljas från dina katter är ju även det mycket jobbigt.

Camilla
Svara med citat
  #27  
Gammal 2010-01-27, 10:47
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Tror jag inte accepteras. Det måste nog vara dokumenterat att sprutan tagit annars kommer de nog inte in i Grekland. Risken finns att de hamnar i karantän. Testet måste göras i Sverige och föras in i katternas pass. Hur skulle det bli om sprutan inte tagit? Då är katterena utan skydd! Det är inte helt ovanligt att rabiessprutan inte tar första gången! Men kolla det för säkerhets skull.


Du har rätt i att risken finns att sprutan inte tagits, men Grekland har inte krav på att hund eller katt är rabiesvaccinerade och kan inte hamna i karantän av den anledningen. Jag har själv gjort ovan vaccinerat hunden i Sverige och sedan tagit antikropp provet i Grekland som var OK och detta fördes då in i passet.

Camilla
Svara med citat
  #28  
Gammal 2010-01-28, 14:17
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
Du har rätt i att risken finns att sprutan inte tagits, men Grekland har inte krav på att hund eller katt är rabiesvaccinerade och kan inte hamna i karantän av den anledningen. Jag har själv gjort ovan vaccinerat hunden i Sverige och sedan tagit antikropp provet i Grekland som var OK och detta fördes då in i passet.
Den infon har jag också hittat, men jag har också fått lite olika bud på detta.
Mailet jag skickade till veterinären i Grekland häromdagen tog det bara 4 (!) timmar att få ett svar. Så här blev svaret på mina frågor angående vaccin:
"Oficially everything is ok,having your cats these vaccines and passports you can come to greece.Please notice that in greece we have a serious problem concerning rhinotracheitis in cats.Nobivac Tricat contains this virus so your cats will have no problem.Ofcourse it would be better if they had this vaccine every year."
Dock inget svar om antikroppskoll, så jag mailade honom igen. Avvaktar svar nu.
MEN: när jag börjar inbilla mig att saker och ting börjar falla på plats kommer nästa problem...
Problem 1: Tydligen går inga direktflyg till Aten så tidigt på säsongen som februari, utan man måste mellanlanda i Köpenhamn. Mig veterligen krävs antikroppskoll på rabies när man för in djur där. Men mellanlandningen är bara en timme... Jag ringde SAS som frågade kollegor, surfade runt och letade men utan resultat. Eftersom kattburen kommer skeppas vidare automatiskt (så som resväskor går vidare automatiskt vid transfer) skulle jag inte behöva visa upp några papper på missarna där.
Tänk om de blir vägrade att åka vidare från Danmark? Jag får ju inte ta med dem tillbaka till Sverige igen pga rabiesgrejen. Eller skulle det helt enkelt bli så att jag blir stoppad på Arlanda och de säger att mina papper inte duger för att kommma in i Danmark? Märkligt att flygbolagen inte kan svara på dessa frågor. Hon sa bara att det som stod att läsa under villkoren var att passageraren själv är ansvarig för att ta reda på vilka papper som behövs. Men det var ju precis det jag försökte göra...
Problem 2: Specialmaten som mina missar äter, Hill's Nutrition Diet C/D, finns ej att få tag i i Grekland. Man kan få den skickad via Hill's hemsida till Grekland, men normalt sett brukar det bara gälla till fastlandet, inte ut till öarna. Jag kan ju inte gärna packa resväskan med två säckar kattmat, då har jag ju inga kläder...
Och till Grekland måste jag, eftersom pojkvännen nyligen flyttat dit och har sin business där...


Så återigen, jag ber på mina bara knän, finns det INGEN där ute som vill förbarma sig över mina älskade missar?
Svara med citat
  #29  
Gammal 2010-01-28, 16:18
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
MEN: när jag börjar inbilla mig att saker och ting börjar falla på plats kommer nästa problem...
Problem 1: Tydligen går inga direktflyg till Aten så tidigt på säsongen som februari, utan man måste mellanlanda i Köpenhamn. Mig veterligen krävs antikroppskoll på rabies när man för in djur där. Men mellanlandningen är bara en timme... Jag ringde SAS som frågade kollegor, surfade runt och letade men utan resultat. Eftersom kattburen kommer skeppas vidare automatiskt (så som resväskor går vidare automatiskt vid transfer) skulle jag inte behöva visa upp några papper på missarna där.
Tänk om de blir vägrade att åka vidare från Danmark? Jag får ju inte ta med dem tillbaka till Sverige igen pga rabiesgrejen. Eller skulle det helt enkelt bli så att jag blir stoppad på Arlanda och de säger att mina papper inte duger för att kommma in i Danmark? Märkligt att flygbolagen inte kan svara på dessa frågor. Hon sa bara att det som stod att läsa under villkoren var att passageraren själv är ansvarig för att ta reda på vilka papper som behövs. Men det var ju precis det jag försökte göra...
Problem 2: Specialmaten som mina missar äter, Hill's Nutrition Diet C/D, finns ej att få tag i i Grekland. Man kan få den skickad via Hill's hemsida till Grekland, men normalt sett brukar det bara gälla till fastlandet, inte ut till öarna. Jag kan ju inte gärna packa resväskan med två säckar kattmat, då har jag ju inga kläder...
Och till Grekland måste jag, eftersom pojkvännen nyligen flyttat dit och har sin business där...

Angående mellanlandningen så är jag rätt säker på att detta inte ska vara något problem, har för mig att man kan plombera buren för att tullen ska se att katterna ej varit ur buren. Kolla med Jordbruksverket! Eller Tullverket måste väl veta, har du kollat med dem?

Angående maten, borde det inte finnas något likvärdigt alternativ hos veterinärerna i Grekland? Kolla med veterinären du mailade till?

Lycka till!
Svara med citat
  #30  
Gammal 2010-01-28, 17:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Intressant tråd att läsa för en som inte haft eller har katter , men som haft hundar.Dessa stortrivdes på pensionatet när vi var på våra 2-veckorssemestrar så det var inga problem.

Men Eniac, jag måste ändå fråga och menar inget illa, men jag förstår inte riktigt problemet, för om Du älskar Dina katter så mycket så borde ju tanken på att flytta utomlands och INTE ta katterna med aldrig ens komma upp eller...Då får man väl göra ett val tycker jag för att lämna katterna kanske ett halvår till någon annan måste väl ändå påverka deras "kattkänslor" eller bryr sig katter inte alls om var och med vem de bor??? Jag har som sagt ingen aning eftersom jag inte har katt....


...bara en reflektion.

Lissi
Svara med citat
  #31  
Gammal 2010-01-28, 18:11
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
Problem 2: Specialmaten som mina missar äter, Hill's Nutrition Diet C/D, finns ej att få tag i i Grekland. Man kan få den skickad via Hill's hemsida till Grekland, men normalt sett brukar det bara gälla till fastlandet, inte ut till öarna. Jag kan ju inte gärna packa resväskan med två säckar kattmat, då har jag ju inga kläder...
Jeg har hatt katter og det vet jeg, at ingen katt sulter ihjel foran matfatet. De sultestreiker kanskje en stund, men de gir seg til slutt.
Ta med en liten pose Hill's og bland med kattematen du får kjøpt i Hellas. Om de plukker ut godbitene og lar resten stå, er det bare å vente til de blir sultne nok.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2010-01-28, 18:13
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Men Eniac, jag måste ändå fråga och menar inget illa, men jag förstår inte riktigt problemet, för om Du älskar Dina katter så mycket så borde ju tanken på att flytta utomlands och INTE ta katterna med aldrig ens komma upp eller...Då får man väl göra ett val tycker jag för att lämna katterna kanske ett halvår till någon annan måste väl ändå påverka deras "kattkänslor" eller bryr sig katter inte alls om var och med vem de bor???
Problemet är ju att jag ska bosätta mig i Grekland... jag kommer inte tillbaka till Sverige, mer än att hälsa på och så. Att hitta "halvårsboende" detta år är alltså inte aktuellt. Det måste bli ett permanent hem.
Jo, klart att katterna märker om de bor hos någon annan - men de är också vanedjur. När jag kom för att hämta missarna efter deras halvårsvistelse hos en tant förra sommaren sprang de och gömde sig bakom soffan... Sen tittade de på mig med en blick som sa: -Är det verkligen du, matte?
Då fick jag ont i hjärtat... Väl hemma efter en knapp timmes bilresa åt de och kom sedan och la sig hos mig i soffan. Allt var återigen som vanligt.
Mina missar har inga problem med VAR de bor, de är vana att följa mig kors och tvärs och gör sig hemmastadda inom några minuter på ett nytt ställe.
Givetvis tar det längre tid för dem att känna sig hemma hos en helt ny människa de aldrig sett förut, och i en ny bostad samtidigt. Förra sommaren gick det dock bra.
Tyvärr har inte tanten möjlighet att ta dem för gott pga ekonomiska problem. Om katterna exempelvis blir sjuka skulle hon inte ha råd med veterinärbesök. Dessutom kostar ju försäkringen pengar. Dock är den betald till årsslutet och jag erbjöd mig (arbetslös och utan a-kassa som jag är) att ändå försöka ge henne en liten slant varje månad som tack för hjälpen... Men nej, det gick inte ändå. Tanten är dessutom gammal och haft två strokes så hon är nervös att hon ska bli inlagd och vem ska då ta hand om katterna?
Sen finns det ju som sagt vissa sjukdomar i Grekland som inte finns här hemma i Sverige som kan drabba missarna. De har inte samma immunförsvar som de mer härdade grekiska katterna.
För övrigt så har jag inte fått svar av veterinären ännu... Men han är säkert grek och tar sig sin lilla tid... avrio, avrio! Det borde ju finnas någon slags alternativ mat för Hill's C/D? Den maten är speciellt för kastrerade hankatter då den innehåller lite salt och hjälper förebyggande mot urinsten. Min Raggis har inte haft problem en enda gång sen han började med den här maten för 5-6 (?) år sedan. Men det gäller att vara strikt - INGA räkor eller annat smaskigt. Endast detta tråkiga torrfoder får ätas. Som sagt, de är ju vanedjur. Jag ryser av blotta tanken på att äta samma mat varje dag i flera år, som de ha gjort...
Och att dina hundar stortrivdes när de var på pensionat.. jag vet inte men jag har fått för mig att det är lättare att flytta runt på hundar än på katter? Hundar anpassar sig lättare? Tänker mest på alla dagmattar- och hussar som kilar runt med olika vovvar varje dag.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2010-01-28, 18:16
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Jeg har hatt katter og det vet jeg, at ingen katt sulter ihjel foran matfatet. De sultestreiker kanskje en stund, men de gir seg til slutt.
Ta med en liten pose Hill's og bland med kattematen du får kjøpt i Hellas. Om de plukker ut godbitene og lar resten stå, er det bare å vente til de blir sultne nok.
Jag förstår hur du tänker, men det handlar inte om att de ska ha Hillsmaten för att de är vana vid den. Det handlar om att Raggis kan bli sjuk om han inte får den. Kastrerade hankatter har en tendens att bilda urinsten och denna mat är speciellt utvecklad för att motverka detta.
Sedan ska man ju naturligtvis inte bara börja ge ny mat hur som helst, de måste givetvis vänja sig långsamt. Annars klarar inte deras magar av det. OM det nu finns något bra alternativ.
Stina, jag ska maila tillbaka till veterinären när jag hör av honom nästa gång. NÅGOT måste ju gå att fixa. Eller kanske veterinären i Sverige kan rekommendera något.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2010-01-28, 19:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Då förstår jag..att flytta för gott är ju en annan sak.....

Jag menade inte att Dina katter skulle BO på pensionat, det är ju ekonomiskt omöjligt
När vi lämnade våra 2 bostonterrier några somrar då vi åkte iväg 2 veckor så kostade deras vistelse nästan lika mycket som resan för en av oss, men det var det ju värt.

Lycka till nu Eniac och jag hoppas verkligen att det löser sig med katterna!...och med jobb för Dig också förstås!

Lissi
Svara med citat
  #35  
Gammal 2010-01-28, 19:34
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Angående maten så tycker man ju att det borde finnas liknande alternativ.. Royal Canine har säkert liknande produkter och kanske Eukanuba? Båda märkena finns ju runt om i världen.

Hoppas att allt löser sig på bästa sätt!

//Stina
Svara med citat
  #36  
Gammal 2010-01-28, 20:18
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag menade inte att Dina katter skulle BO på pensionat, det är ju ekonomiskt omöjligt
Det var inte det jag menade heller Jag syftade på ett nytt permanent boende. Kanske jag uttryckte mig oklart.
Citat:
Lycka till nu Eniac och jag hoppas verkligen att det löser sig med katterna!...och med jobb för Dig också förstås!
Tack, det hoppas jag med!
Svara med citat
  #37  
Gammal 2010-01-28, 20:21
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Kärrtorp, Stockholm
Inlägg: 492
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av Stina Visa inlägg
Angående maten så tycker man ju att det borde finnas liknande alternativ.. Royal Canine har säkert liknande produkter och kanske Eukanuba? Båda märkena finns ju runt om i världen.
Ska ringa veterinären och höra mig för. Det borde ju finnas något...
Förresten fick jag svar från Grekland, hör och häpna så snabba de är! Skickade förfrågan vid lunchtid idag, svaret kom nyss! Såhär skriver han (hon?):

"Hallo Veronica,it is not necessary to have rabies antibodies test to come to Greece.yes,the vet from Naxos can take a blood sample and send it to Athens to perform the test."

Då var den biten utredd i alla fall!
Svara med citat
  #38  
Gammal 2010-01-29, 09:11
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC Visa inlägg
"Hallo Veronica,it is not necessary to have rabies antibodies test to come to Greece.yes,the vet from Naxos can take a blood sample and send it to Athens to perform the test."

Då var den biten utredd i alla fall!
Jepp som sagt! När det gäller mellanlandningen är det inga problem eftersom djuret ska vidare och inte in i landet. Nu har du varit i kontakt med SAS med och du vet säkert att inte alla flygbolag accepterar djur. Malev är OK och du kan säkert hitta billigare biljetter där. SAS tar 450 per sträcka och djur. Malev osäker hur mycket men de tar per vikt på djuret.

Camilla
Svara med citat
  #39  
Gammal 2010-01-29, 11:45
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Hoppas det ordnar sig för dina katter. Jag älskar katter och förstår innerligt väl att du inte vill ta med dina till Grekland. Skulle jag inte heller göra.

Lycka till även med ditt liv där nere, kärleken och allt annat som väntar.

Eva
Svara med citat
  #40  
Gammal 2010-01-29, 14:42
Mimmi Mimmi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tyresö
Inlägg: 96
Standard Sv: Flyttar till Naxos - söker nytt hem till mina missar!

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Jeg har hatt katter og det vet jeg, at ingen katt sulter ihjel foran matfatet. De sultestreiker kanskje en stund, men de gir seg til slutt.
Ta med en liten pose Hill's og bland med kattematen du får kjøpt i Hellas. Om de plukker ut godbitene og lar resten stå, er det bare å vente til de blir sultne nok.

Det värsta är att katten faktiskt är ett av de få djur som faktiskt kan svälta ihjäl väldigt snabbt. Efter redan 2 dygns svält påverkas t.ex. njurarna. Detta lärde jag mig senaste sommar då mina båda missar fick kattsnuva på kattpensionatet ( trots vaccinering) och jag tvångsmatade dem i 6 dygn på veterinärs ordination.

Eniac:Hoppas det löser sig med ett nytt hem till kissarna. Har du lagt ut annons på Blocket t.ex.?
/Mimmi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT