Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2010-02-12, 08:29
monica monica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 930
Standard Sv: Har ni tänkt på hur vackert Grekland är?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg

Tror ni att grekerna VET hur vackert de har det? Många är stolta, nationalistiska, men ser de just själva skönheten?
Jodå, visst vet de att de lever i ett vackert land, men vardagen tar ju över här som i alla länder. Man blir ju faktiskt hemmablind oxå. Där jag själv bor är det inte så vackert som vid havet såklart.

Glömmer aldrig när min man som är grek bilade ner från Sverige och hit, han sa då att det finns inget land som har så mycket olika skönheter som Grekland inte ens Österrike kunde mäta sig mot Grekland i Skönhet tyckte han. Från djupa dalar till höga berg och havet, byarna, mm mm.

Men å andra sidan, en grek skulle väl aldrig erkänna om han tyckte motsatsen heller.

Jag kan tycka att när jag kommer till Sverige på sommaren är det så vackert ljus och allt det gröna är ljuvligt, gräsmattor och träd och skog,
det man inte har saknar man.


Monica
Svara med citat
  #22  
Gammal 2010-02-12, 13:35
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Har ni tänkt på hur vackert Grekland är?

Tack för era svar

Det verkar som om väldigt många har ett behov att uttrycka sin kärlek till Grekland, jätteroligt!

Och då erinrar jag mig den raraste kärleksförklaringen till Grekland som jag någonsin läst på Kalimera. Det är många år sedan nu - men jag minns rubriken: Arne längtar hem.

Arne, du har möjligen inte kvar den texten på nån gammal disk nånstans så att vi kan få läsa den igen? Den var så fin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT