|
||||
|
||||
Sv: Januari i Rethymno
Hej Yanna!
Fina bilder Du har tagit! Gissar att det genuina Kreta kommer fram när vi turister är hemma och jobbar för att kunna ha råd till en ny resa. Att tusentals turister har en ganska stor påverkan är nog alla överens om. Roligt att höra om vintern och de varma dagarna, det bästa av allt....den är kort! Och en bra bok gör vintern ännu kortare. Hur går det med Dina "hyresgäster".....ja de fyrbenta som man inte kan motstå? Vi läser Din blogg med stort intresse. Vi är inne i cirkeln och vandrar...jobba..sova...äta...."alla måsten"...osv. Du vet. I sommar blir det nog förhoppningsvis 2 vändor till Kreta. Sommar och höst. Vi kan liksom inte riktigt få nog och börjar få känslan av att vara lite "hemma" på kreta. Tack för inspirationen Du ger oss! Håkan och Carina |
|
||||
|
||||
Pyttan, jag kan verkligen rekommendera att komma hit när det inte är sommar! Man orkar promenera, man får plats att promenera...och är man inte en badkruka som jag är så kan man BADA nu med!
Som sagt, NilsHåkan, kom gärna hit när turisterna åkt hem, det blir en upplevelse! Maja...hmm...eller Maya är vackrare va ...som är min hyresgäst blir mer o mer tajt med mig. Hon är sååå försynt, liksom trevar med tassen innan hon kommer upp i knät...får jag det matte?. Hon bor här nu, men är ute på nätterna...ja..hon är ju född fri och ska så förbli, hon kommer frivilligt och jamar när hon vill ut. Kattlåda behövs inte eftersom hon säger till att hon vill ut då...duktig flicka va? Det är verkligen inspirerande med alla som följer mig och som tycker att det intressant det jag berättar om! Yanna - och Maya |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag undrar också ibland om jag haft ett tidigare liv i Grekland, eftersom jag fick så starka känslor redan första resan. Ja låten är så känslosam och fin! |
|
|||
|
|||
Hej
Kom av en slump in på den här sajten och har läst allt fint om Rethymno. Flyttade till Kreta,Rethymnon ifrån Pireus för ca ett år sedan skulle vara roligt att komma i kontakt med andra svenskar. Har träffat några men har förstått att det finns många fler och att ni har föreningar också. Bilderna var jättefina! Tacksam för tips. Kristina |
|
||||
|
||||
Citat:
Vad kul att du bor i Rethymno, kanske vi kan ses. Jag har skickat ett privat meddelande till dig. Yanna - passionär i Rethymno |
|
||||
|
||||
Åh vad kul det ska bli!
Vi ses i april! Yanna |
|
|||
|
|||
Ja hoppas tiden går fort..Kram
|
|
||||
|
||||
Köpte den efter ditt och Yannas tips. Har nu läst nästan 500 sidor och jag kan inte lägga den ifrån mig! Är glad att jag har så mycket kvar!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Den handlar om 1300-talets Barcelona och hur frivilliga är med om att bygga en katedral men också om pesten som härjade och strider o krig och...ja om 1300-talet i Barcelona. Yanna |
|
||||
|
||||
När jag ser dina bilder, längtar jag lite till Rethymnon. Det är nog 10 år sedan sist ...
Som kuriosa, kan jag berätta, att jag varit med i Apollokatalogen. I tre år kunde jag se mig själv "posera" vid poolen, på hotell Melmar. God bye, my love, god bye. Minnen från 70-talet! Jag älskade Demis Roussos - den stönande greken ... från Egypten. |
|
|