|
||||
|
||||
Sv: Eva på Pension Sunshine i Pythagorion har gått bort
Citat:
Tack ändå! |
|
||||
|
||||
Grekland i ett nötskal!
|
|
||||
|
||||
Citat:
För de allra flesta spelar det förstås ingen roll , men för mig spelar det roll, för Eva VAR Pension Sunshine. |
|
||||
|
||||
Familjen vet naturligtvis. Mitt svar gällde xenos kommentar bara.
|
|
||||
|
||||
Det bästa svaret måste ju komma från släkten. Helt rätt Janne, det var Eva som gjorde Sunshine till vad det var.
Eftersom många av Kalimeravänner är eller åker inom den närmaste tiden till Pythagorio, så kanske någon kan besöka Sunshine och se om det är öppet och fråga vem som driver det. |
|
||||
|
||||
Öppet är det, så mycket vet jag.
|
|
||||
|
||||
Sunshine var det renaste boende jag haft i Grekland och Eva en av de mest omtänksammaste och välorganiserade jag mött på ett boende i Grekland.
Eva |
|
||||
|
||||
Ja, öppet är det, det kollade vi.
Men, som sagt, Sunshine blir intet utan Eva! Så nu i maj och juni skulle vi bo i Pyth vid 3 olika tillfällen och vi kände oss villrådiga. Men vi hittade ju ett litet pensionat, dock var balkongen lite smal. Där bodde vi så otroligt billigt (20 Euro natten), vi hade en supermarket på gatan utanför samt taverna Espirides, Symposium samt familjetavernan. Boendet var inte långt från Sunshine. Pyth blir aldrig som den varit utan Eva. Birgitta. |
|
||||
|
||||
In på scenen, rekommendera jag rena Maria Rooms ett par kvarter från Sunshine. Gå förbi det lilla kapellet, kort trappa, ta första till höger.
Marias finns på vänster sida. Enda minus är den romantiska touchen, (stavas det så?). |
|
||||
|
||||
Hej!
Vi bodde på Pension Sunshine 3 nätter i september, innan vi skulle åka hem. Det var samma atmosfär och renlighet som tidigare, till vår stora glädje! Stelios, som driver det i år, hyr av Evas dotter, som han är god vän med. Han pratar dessutom svenska, eftersom han har studerat i Sverige. Visst, det var inte Eva, som var en mycket behaglig person, men det var en mycket tillmötesgående och servicemedveten värd vi bodde hos. Vi bjöds på iskallt vatten både när vi kom och när vi skulle åka hem. Det satt fint i värmen . Hemresan var inte förrän kvällen, och vi tillbringade dagen på stranden, där det fanns dusch. När vi kom för att hämta vår packning på Sunshine, fick vi dessutom låna ett ännu inte städat rum, för att byta om och gå på toa. Underbart ! Återstår att se hur det blir till kommande år, men det lät som att det blir en fortsättning. Abi |
|
||||
|
||||
Det låter väldigt bra Abi.
Sunshine finns ju numera på booking. Jag blev väldigt förvånad när jag var in och tittade på booking och man skrev att man pratade även svenska. Men atmosfären kommer att saknas. Sockerkakorna, frukten och när Eva gastar efter mopedister som kör som huliganer utanför. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Jag var inne och kollade...Är det inte små rum och liten balkong? Ungefär som på LaBito som vi tyckte var trångt....
Kunde vara kul att veta.....om vi vill till Patmos igen. Lissi |
|
||||
|
||||
Jo det är ganska små rum och balkonger, men det uppvägs av trivseln .
Det saknas dessutom frukostkök, finns bara vattenkokare och kylskåp, men även det bortser vi från tack vare "hemkänslan". Jag inser att det var tur vi bara hann träffa Eva en gång, och inte hann att fästa oss vid henne lika mycket som flera av er. Den lilla balkongen är fullt tillräcklig för 2 personer, och eftersom vi åker tillsammans med ett annat par, löser vi det med var sin balkong bredvid varandra . Båda gånger vi bott på Sunshine har vi haft balkonger in mot den lummiga trädgården med sina citronträd . Abi |
|
|||
|
|||
Tack Abi för info!
Lissi |
|
||||
|
||||
Men Sunshine ligger på Samos.
|
|
|||
|
|||
Janne....om vi vill till Patmos måste vi ju förmodligen övernatta i Pythagorion....
Därför var jag intresserad! Jag vet att vi pratade om Pythagorion....Där har jag bara bott på Panorama och LaBito .. OM vi återvänder för att semestra på Samos kommer vi inte att bo i Pythagorion utan i Vathy!! Lissi |
|
||||
|
||||
Aha.
|
|
||||
|
||||
En medlem i vår FB-grupp bor just nu på Pension Sunshine, och hon skriver att stället är lika bra idag som när Eva drev pensionatet. Det är Evas ena dotter som tagit över det lilla pensionatet, hon har döpt om det till Sunshine Pension, och kan bokas här.
|
|
||||
|
||||
Underbart Janne, då blir det säkert "Sunshine" i september i år, på ut och hemresan till/från Lipsi. Om det finns rum.
|
|
|