|
||||
|
||||
Sv: 2 nya ansikten
Citat:
/Netwolf - hälsar som vanligt tror jag. |
|
|||
|
|||
Har träffat några från Kalimera,både här hemma i Sverige och planerade möten på Kos och Kreta...Alltid trevligt ...Och skulle det vara några härifrån som är nere i Rethymno från 29 maj och 3 veckor framåt så hör gärna av på pm..behöver inte vara Rethymno,vi planerar att hyra bil och åka runt lite,vart vet vi inte än..
Senast redigerad av Athanasia den 2008-05-06 klockan 13:10. Anledning: tillägg |
|
||||
|
||||
Flera gånger har vi dykt på kalimeror. Egentligen ganska naturligt för det har varit på Argo, Kini, Honeymoon, Santorini. Där bor det alltid någon som har anknytning till forumet. Även på Gorgona, Naxos har det skymtats skribenter på forumet.
Ingen av dem har haft Kalimeratröjor på sig. Hade inte Paris på Honeymoon presenterat forumisten som satt vid datorn kanske vi inte hade träffats, vad vet jag. Däremot vet jag att tröjorna skapar kontakt med grekerna. De är uppskattade och alla hälsar så glatt. Jag bär den någon gång under en resa. Gunnar |
|
||||
|
||||
Jag har träffat fler än jag kan räkna till, nästan alltid utan att ha bestämt det i förväg. Däremot går jag aldrig på Kalimeraträffarna, så här hemma ser jag inte många Kalimerianer.
|
|
|||
|
|||
Kul att min tråd fick så många inlägg... nu är det ju så att jag bestämde i förväg med Gunilla att vi skulle träffas .
Tycker att vi borde avsluta denna tråd och börja en ny : Kalimeraträffar i Grekland eller hur träffar man kalimeror? /Nico |
|
|||
|
|||
Citat:
..fast den i Lund senast hade Du gillat Lissi - part i målet |
|
||||
|
||||
Festen vi hade här i Umeå för ett par år sedan med den fantastiska grekiska musiken och all den hemlagade grekiska maten hade du defintivt gillat Janne. Visserligen inte så många kalimeror men dessto fler greker. Tänk att killarna spelade grekisk musik halva natten helt gratis.
Eva |
|
|||
|
|||
Det som är trevligt med de lokala träffarna är att man fått så många trevliga bekanta som man har kontakt med även mellan festerna och när sedan några dessutom blivit riktigt goda vänner som man träffar ytterligare så är man väldigt tacksam för Kalimera!!
Jag tror att flera av de lokala träffarna blivit en mycket trevlig tradition för många av oss. Jag/vi har däremot aldrig sett Kalimeratröjor/linnen någonstans där vi varit utom på oss själva. Lissi |
|
||||
|
||||
Men kom igen då!??
Nog måste det väl finnas fler än mig som sett kalimeror på flygplatser (flera gånger)? Jag vet med mig att jag sett kalimeror på Sturup, Kastrup och någon av flygplatserna på Kreta! |
|
||||
|
||||
Citat:
Varför inte sätta sig ned, tända en cigarett och röka den jättefort och tända en till, prata i mobilen samtidigt med bordsgrannen och sen skrika ELLA ELLA!!!! Vore inte det en hälsningsceremoni som hette duga? OBS....endast i Hellas!!! |
|
|||
|
|||
Citat:
Bilder från Kalimeraträffen i Lund Här kommer ett gäng bilder som Lissi skickat. Nästa gång ska även vi försöka vara med. SÅ? Då ses vi i den fenomenala staden Lund 15:e Nov? Ser fram mot att se dig och C igen! Om vi inte ses innan. HA! Icke bråka med mitt minne... Dessutom var du på en träff i Sthlm... Jag har inte heller träffat många Kalimerianer i Grekland. Några dock. På Amo -04 kom Mikke från Pite strosandes förbi iförd Kalimeratröja... Med fru och dotter. Vi hjälptes åt att hjälpa en stackars Tysk lägga till i hamnen... Peter |
|
|