|
||||
|
||||
Sv: grekiskt i Göteborg
Citat:
du verkar ju ha lite koll på vem han är så du får väl försöka ge en liten vink om behovet av en taverna i denna stad. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Citat:
Tommy Senast redigerad av epiros den 2005-09-21 klockan 19:14. |
|
|||
|
|||
Citat:
Får se om tiden räcker till, men gillar att strosa i saluhallar som fortfarande är riktiga saluhallar. Det har vi tyvärr ingen i Malmö längre. Är saluhallen i Göteborg "levande" med försäljare o allt på det viset än ? Tommy |
|
||||
|
||||
Citat:
Fast jag tycker att du skall äta på en riktig restaurang den här gången och kolla in saluhallen och handla massa godsaker Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Tommy |
|
|||
|
|||
Den fasolada jag åt i början av sommaren i soppköket i saluhallen väcker fortfarande goda minnen. Härligt att sitta och titta på folk här!
Meze besökte vi för första gången för ett par veckor sedan. På kvällen var det och det var mycket gott. Grekisk/Turkisk meny. Detsamma har Galini men där känns maten mycket stabbigare. Till Saluhallen och till Meze tar man ju sig på kort tid med spårvagnen vid Korsvägen. (hpl Kungsportsplatsen resp Vasa Viktoriagatan). Berätta vad det blev! Maeta |
|
||||
|
||||
Citat:
Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Rapport kommer längre fram i forumet (tror jag) Tommy Senast redigerad av epiros den 2005-09-22 klockan 22:08. |
|
|||
|
|||
Galini och Agorá har (tror jag) samma meny ...
//Camilla. |
|
||||
|
||||
Hej igen Tommy!
Det måste va´härligt att så många månar om att du ska få äta en god lunch här i Göteborg. Såg att du funderar på att inta den på Agora, jag har aldrig varit där, bara gått förbi och den ser trevlig ut från utsidan i alla fall. Mycket riktigt tar du spårvagn 5 till hållplats Kungsportsplatsen. Agora, som ligger på Lilla Nygatan, ligger på höger sida om spårvagnsspåren. Saluhallen ligger på Kungstorget på andra sidan spårvagnsspåren. Går du in genom den vänstra ingången på den sidan som vetter mot spårvagnen, så ligger Alexandras grekiska butik alldeles till vänster när du kommer in. Det är samma ägare som har soppköket och där finns mycket gott att inhandla. Det är verkligen härligt att gå runt i Saluhallen och insupa alla härliga dofter! Såg förresten i Göteborgs-posten i dag att den nya grekiska restaurangen Athena annonserade. Den ligger på Engelbrektsgatan 53 och har lunchservering mellan 11-15. Den öppnade för bara en vecka sedan så jag vet inget om den, men den ligger ju på gångavstånd från mässan. Sen kan du ju ta en 15 minuters promenad längs Avenyen så är du framme vid Saluhallen. Lycka till! Hälsningar Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Jag ser fram emot Göteborgs-besöket med (nästan) samma känsla som inför en resa till Grekland
Tommy |
|
|||
|
|||
1 dag 21 timmar 35 minuter
Tommy |
|
||||
|
||||
Jag har faktiskt ätit Grekiskt i Göteborg i dag
Jag var och lyssnade på föredrag på Drottning Sylvias barnsjukhus och i matsalen serverades det köttfärsbiffar med fetafyllning, klyftpotatis,tzatziki och sallad Då blir man glatt överraskad Ha det så bra i Götet Tommy Riitta |
|
||||
|
||||
Välkommen till Göteborg Tommy!
Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Tack så mycket
Tommy |
|
|||
|
|||
I morron kommer jag. Om jag bara klarar gränsövergången vid hallands-åsen
Tommy |
|
||||
|
||||
Berätta nu Tommy.Hur var det på Götet?
Fick du någon god mat och besökte du saluhallen Riitta |
|
|||
|
|||
Himma igen
Klarade gränsövergången över hallandsåsen med glans och blev insläppt på tillbakavägen me´ Det blev saluhallen o det grekiska soppköket som av mig får ; för både mysfaktor o soppa, kan nästan tänka mig att besöka Göteborg igen bara för det. Det var skönt att ta sig ett par timmar off från bokmånglarstånden på mässan där jag sprang som en liten skållad råtta med boklass fram o tillbaka till bilen. Och då passade en spårvagnstur o saluhallen helt perfekt som avkoppling, en burk honung hos Alexandras livs blev det me´. ha det bra alla ni där uppe i götet. Tommy |
|
||||
|
||||
Riitta |
|
||||
|
||||
Ska en tur till göteborg nu i övermorgon, såg denna tråden, och undrar om det finns någon taverna eller liknande i närheten av Nordstan som serverar grekiskt till lunch?
Irene |
|
|