|
|||
|
|||
Sv: Båt på grund
Citat:
Musiken i filmen var ju helt underbar också, sen gillar jag filmer som är inspelade vid havet, otroligt vackra vyer. |
|
||||
|
||||
Ja, musiken är fin! Jag har för mig att jag köpte den på skiva också.
Det är ju så kul att se filmer från ställen där man varit. För ett par år sedan köpte jag en film där stora delar är inspelade i pyttelilla byn Faros, som jag älskar, på Sifnos! Gillar inte manus där heller men bilderna är härliga att se (även de från Milos, där resten är inspelat men där jag inte varit). |
|
|||
|
|||
Ni som är Amorgosexperter, hur "stor" turistö hade Amorgos varit utan filmen?
Lissi |
|
||||
|
||||
Som många andra turistöar, skulle jag tro - som andra som också ligger utan de rakaste båtvägarna att ta sig till.
Men där hade nog varit färre fransmän, inte fler fransmän än på andra öar. Men de älskar helt klart sitt Amorgos efter filmen. |
|
|||
|
|||
För min del var det inte just för filmen som jag lockades av att åka dit, utan bilder därifrån och det jag läst om ön här på Kalimera.
Besviken blev jag långt ifrån, hoppas på ett besök där igen senare i år!.. |
|
|||
|
|||
Citat:
Vem skulle inte vilja ha det!.. |
|
||||
|
||||
Du får ta av dig lovikkavantarna när du citerar Jag skrev Amorgos, du har gjort om det till Tilos. Eller till och med Tillos
|
|
|||
|
|||
...ja, jag såg det, hade dock inga lovikkavantar på mig......vet inte hur det blev så... Sorry..
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||