Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2005-04-16, 11:29
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard FRÅGOR OM Ö-LUFFNING

Jag ska båtluffa i Kykladerna 1 månad ( 20 aug - 17 sep) och har aldrig gjort det tidigare så jag har lite frågor angående det. Vissa frågor är kanske dummare än andra men jag försöker skaffa mig så mycket kött på bena som möjligt. (Bättre att fråga för mycket än för lite )

Hur mycket packning ungefär ska man ha med sig?
Är det dyrt att tvätta? Ni får gärna ge förslag på vad man ska ha med sig (det nödvändigaste) eller varför inte dela med er av era "packlistor"! Jag har nämligen svårt för att packa lite.

Kan man hyra moppe eller typ Scooter även om man inte har körkort?
Vad kostar det ungefär?
Är cykel ett bra alternativ annars?

Är båtresorna dyra, hur ligger priserna till på ett ungefär?

Vad måste man ge ca för ett rum eller en lägenhet, studio med balkong under aug-sept?
Det måste vara rent och fräscht och ha ett hyfsat bra läge, gärna nära nån strand och stan.

Vad kostar det att äta ute (middag och lunch)?
En vanlig lättare lunch och en vanlig middag typ kött eller fisk eller typ moussaka.

Hur mycket pengar bör man ha med sig på ett ungefär? (Kanske ingen som väl säga vad har med sig...)
Om man bor där det är rent och fräscht med relativt bra läge, äter frukost lunch och middag ( lunch kanske man tar med hemifrån ibland), gör lite utflykter, hyr moppe, cykel och lite sånt, båtresor och allt sånt som hör semestern till. Jag tänkte ha med mig 16 000- 17 000 SEK ungefär kan det räcka?

Andra "bra- att- tänka- på- saker" är också jätte välkomna.
Dela gärna med er av egna erfarenheter osv.

Hoppas det finns någon som hittar i alla fall en fråga att svara på jag är verkligen tacksam för all hjälp jag kan få.

/Alexandra
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT