![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och på T tar vi Trahilos, som ligger sydost om Kreta.
|
|
||||
|
||||
![]()
T står för Telendos, vad annars...???
R ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
H-e heller. T står för TINOS!!!!!
Peter |
|
|||
|
|||
![]()
U var lika omöjligt som J och Q så jag hoppar till V och där fann jag en öster om Serifos som heter Vous.
Trots trådskaparens (Micchelin) önskemål har jag tjuvkikat hela eftermiddagen i en bok som heter "777 Grekiska Öar" av förlaget Toubi´s. Nu har jag även hittat en website som heter http://www.mlahans.de där det går att söka på allt möjligt, särskilt geografiskt. Jag har alltid varit road av geografi, gissa om jag är klistrad framför På Spåret på fredagskvällarna ![]() Fast om någon hittar en ö på U eller för den skull, W blir nästa bokstav så är det riktigt udda. Hasse (fuskare) ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oj vad tyst det blev i flera dagar
![]() Efter V kommer W och där finns nog ingen ö. På X har jag misslyckats trots att jag trodde jag fann att Xeradi (nord-väst om Igoumenitsa) och Xeropouli (nära Patmos) var existerande öar. Tydligen inte ? Men på Y finns i alla fall Ypsili, nord-väst om Egina men den stavas tydligen med I också. Lämnar Z åt den som önskar avsluta denna roliga lek. Hasse (nyårs/trettondagsledig) ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Då säger jag Zakynthos
Monica |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
J Säger väl Joniska ögruppen, eller är det bara Joniska havet det heter? Avslutar med Å, fast det finns ju inte där, men vitsigt.... Ånderbara Grekland! |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för att ni deltagit i min första tråd
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Strax norr om Syros ligger en ö som ibland stavas Jiaros och ibland Giaros.
På J säger jag Jiaros !!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ska vi börja om??
A som i Antiparos |
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom B var så ont om, säger jag C som i Chios
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då fortsätter jag med Delos. Dit har jag länge velat komma, men inte lyckats. Fick nöja mig med att i år passera strax utanför ön med färjan på väg från Syros till till Paros.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Elafonissi
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inne på bokstaven F i andra rundan säger jag Fourni.
OBS En ny regel: I den andra rundan får man inte använda öar som redan sagts i första rundan ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
och på G säger jag Giaros!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan inte komma på någon ö på bokstaven H så jag tar mig friheten att säga I som IRAKLIA
![]() Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hydra!
|
|
||||
|
||||
![]()
...var redan tagit i förra omgången, men det finns ju en ö utanför Rhodos som heter Halki (stavas även Chalki)
/Netwolf |
![]() |
|
|