|
|||
|
|||
Sv: Mountain Sun rödvin
Provsmakade också Mountain sun igår, till en kycklingrätt. Tyvärr måste jag ju instämma med Lopez och Blueeyes, det var ok men inte jättegott.
För att vara grekiskt rödvin kan jag till och med säga att det var ett av dom godaste jag smakat, men greklandsfantast som jag är måste jag ändå erkänna att rödvin är inte deras starkaste kort. |
|
|||
|
|||
Måste också hålla med... Testade vinet i veckan och tyckte nog att det var klart drickbart till det priset, men inte mer än så.
Ett mycket gott grekiskt rödvin ur beställningssortimentet som jag verkligen kan rekommendera är detta: http://systembolaget.se/SokDrycker/P...=0&SokStrangar= Lite dyrare, visst, men väl värt pengarna! |
|
|||
|
|||
Vi provade vinet till tortellini i fredags kväll..Det var helt OK tycker vi, fast godare grekiska viner finns helt klart.
Ändå roligt att ha smakat ett vin från Peloponnessos. Lissi och CarinaN |
|
|||
|
|||
Vinet passade fint till lammgryta med bönor. men jag tror att det kommer att slipas av och bli lite mer fylligt om man lägger undan ett par flaskor och tar fram om ett par år
|
|
|||
|
|||
Tummen ned från oss som var nyfikna men blev besvikna. "Klumpigt", viss obalans, aningen bränd ton där strävheten hade övertag mot en alltför svag fruktighet.
Agiorgitiko-druvan har varit betydligt bättre. Betyg på en 5-gradig skala - 2. Hasse |
|
||||
|
||||
Låter som ett vin jag får spara och använda i maten ex vid storkok av Stifado eller Oso Buco.
Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Har också smakat nu, inget vin som sticker ut, men helt okej för att vara i den prisklassen.
|
|
||||
|
||||
Visdomsord från Elisabet och ciakoohler:
Ha inga höga förväntningar så blir du inte besviken! Vi har nu också druckit Bergssolen och tycker det var klart över förväntan. Prisvärt, med andra ord. |
|
||||
|
||||
Ingen vinexpert - men Grekland är väl inget stort vinland? Det godaste jag drack på Samos var faktiskt Retsina. Funderar på att hålla mig till det när det passar. Och kall öl är inte dumt mitt på dagen.
Men tar gärna emot tips på goda grekiska viner! Aina |
|
||||
|
||||
Provade Mountain Sun. Varken bu eller bä. Hyfsat till det priset och hyfsat till mat, men det blev kvar tills nästa kväll!
Aina |
|
|