Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-23, 20:24
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: Är september en bra månad att resa?

Ja det är ett bra val, hoppas nu min man tycker lika. För det blir första gången för honom att besöka KRETA och fortsättning följer önskar jag.
Birgitta 63
Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 22:55
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

För att svara på Rubriken: Den bästa! De flesta ovan har gett rätt bra svar. Varmt i luft och vatten. Rätt lugnt på de flesta mindre öar. Partyt på de stora har börjat avta...

Bara ett par saker att tillägga. I Sept är det oftast bäst att åka till Dodekaneserna! Det är lite varmare och säkrare väder där då. I Cycladerna kan man riskera lite sämre, kallare väder med lite moln och regn. Men det beror lite på tur eller otur. Det har regnat på mig i Doddarna i Sept också... Det "värsta" jag varit med om var två dagar med moln i Cycladerna. Fast det var 22- 23 gr och det gick utmärkt att sitta ute med en öl och en bok... Men oftast i Doddarna går man ut på kvällen i kortärmad skjorta och struntar i att ta med någon tröja.

I Sept har alla Greker som jobbar i serviceyrken jobbat häcken av sig hela sommaren och de börjar bli trötta! Och det kan man märka lite. De är fortfarande lika trevliga men inte riktigt lika lättillgängliga. De ser fram mot en period med lugn och ro och att ladda upp inför nästa säsong... Och det får man förstå.

Peter
Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 23:18
moelvs avatar
moelv moelv är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
I Sept är det oftast bäst att åka till Dodekaneserna! Det är lite varmare och säkrare väder där då. Men oftast i Doddarna går man ut på kvällen i kortärmad skjorta och struntar i att ta med någon tröja.
Peter
Derfor synes vi at den aller beste tiden å reise til Rhodos, er i september. Det gjør vi også i år, om 102 dager reiser vi!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:07.