|
|||
|
|||
Sv: Kackerlackor :-(
Glöm inte skaka ur ryggsäcken/resväskan innan ni packar för hemfärd! Det är min fasa; att få hem dem i lägenheten...! Blää!
Anki |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Att syna sin väska innan man packar den för hemresan är ett gott råd! Den kackisen som Janne fotograferat är en orientalisk en. Denna ser ut att vara vuxen, tänk att den några veckor tidigare bara varit några millimeter lång! Då hade den lätt kunnat gömma sig i ett resebagage!
Yeasou |
|
||||
|
||||
Här berättas det mer om dessa gynnare http://www.nrm.se/utstallningarcosmo...180002413.html
bland annat att äggkapslarna skyddar dom små mot bekämpningsmedel, att dom har en viss förmåga att bli imuna mot sagda medel samt att vissa av dom är goda flygare. / CB |
|
||||
|
||||
En underbart uttömmande artikel. Vi får väl helt enkelt lära oss att tåla de små liven...
|
|
|||
|
|||
Fy...nu kryper det överallt på mej ....kom hem från skiathos i går kväll...kom på att jag inte hade synat väskan innan jag packade den......men jag såg alldrig röken av några kackerlackor där vi bodde,men man kan ju alldrig vara säker..även om jag inte såg eller hörde någon på hela veckan någonstans så kanske dom fanns där ändå...känns inget trevligt att gå och lägga sej nu skulle inte ha läst det här att dom kunde flyga hade jag ingen aning om ....får hoppas att dom flyr mitt kalla sovrum ifall jag fick med någon
|
|
||||
|
||||
Skrev om detta för ett år sen ungefär.
Bekämpningsmedlen är mycket effektiva! Det slutade med att jag fick flytta ut (den bekämpade?) under ett dygn ungefär. Reaktionen på medlet hette duga. Allt beror på hur man ser på saken. Jag eller kackerlackan. Det synbara resultatet efter hemkomsten var att de blev slöare, men inte försvann. Det är bara att se till att ha tättslutande lock på allt som är ätbart och en toffla till hands. De stör mig inte direkt men jag tycker de är äckliga. Flygfärdigheten har jag också skrivit om tidigare. Stor fördel är att ha myggnät i lägenheten och montera släplister på alla ytterdörrar. Lika för..at kommer de in i badrummet. Tilläggas ska att de finns här i Sverige också, men inte lika stora vad jag sett. Snygg bild Janne. Tagen före eller efter toffel? Uffe Senast redigerad av UlfWiman den 2008-08-06 klockan 06:28. Anledning: Slask i fingrarna igen |
|
||||
|
||||
I våra välstädade hem har kackerlackorna inte så mycket att hämta. Största risken att få med de objudna gästerna hem är för de som flyttar med stora bohag. Själv tvättar jag alltid upp alla mina kläder och vädrar och dammsuger mina väskor eller ryggsäck efter en resa så den risken betraktar jag inte som så stor. Mina dotter som arbetat på flera tavernor och även på hotell i Grekland berättar att på de ställen som städades väldigt noggrant dagligen var det inga problem med kackisarna sen sprutas det säkert en del också.
Eva |
|
||||
|
||||
De måste ha fått bukt med de flesta kackerlackorna.
Har själv inte sett några sedan Cypern i början på 90-talet ! |
|
||||
|
||||
Har inte sett så många kackelackor genom åren i Grekland. Däremot många i Spanien och för att inte tala om när vi var i Montenegro!
Den värsta händelsen var nog på Fuerteventura på en restaurang där en annan gäst fick en kackelacka inkokt i pastasåsen! Hon fick den i munnen och bara skrek och fick kväljningar. Gissa om vi åt upp vår mat sen?! |
|
|||
|
|||
Fy, tvi vale jag får kväljningar bara jag läser. Brrrrrrrrrrrrr. Vi var på Kanarieöarna för nåt år sen och där var massor av odjuren. Isch
Fru Brink |
|
|